Κατά την διδασκαλία της νεοελληνικής τέχνης στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και της Ιστορίας της Τέχνης θα πρέπει να σταθούμε στο ρεύμα του κυβισμού που αποτέλεσε μια θεμελιώδη έννοια για τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα και το έργο του. Οι σπουδές του Χατζηκυριάκου-Γκίκα πάνω σε γεωματρικά τοπία, αποκαλούμενα "κυβιστικά", επιτρέπουν την συνειδητοποίηση της έννοιας του κυβισμού και του τρόπου με τον οποίο ο Γκίκας την ενέταξε στην τεχνοτροπία του. Κατ' επέκταση, μπορούμε να αναφερθούμε στην ευρωπαϊκή τέχνη γενικότερα, τονίζοντας τον ρόλο του κυβισμού στην διαμόρφωση της μοντέρνας τέχνης, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα. Οι ίδιοι οι μαθητές μπορούν να ασκηθούν σε παρόμοιες σπουδές από φωτογραφίες ή τα ίδια τα έργα, κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία. Είναι δυνατόν να γίνει συσχετισμός και με αντίστοιχα τοπία του Αγήνορα Αστεριάδη.