ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – «ΜΑΓΙΚΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ»
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστικό παιχνίδι μνήμης και αξιολόγησης γνώσεων σχετικών με τη λειτουργία της αναπνοής. Ο χρήστης του μαθησιακού αντικειμένου εντοπίζει δέκα ζευγάρια όρων που σχετίζονται εννοιολογικά και αφορούν στα όργανα του αναπνευστικού συστήματος των θηλαστικών, των πτηνών και των ψαριών, σε παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος του ανθρώπου και στα συμπτώματά τους, σε βλαβερές ουσίες που εισέρχονται στην αεροφόρο οδό με το κάπνισμα και σε δραστηριότητες που προϋποθέτουν τη χρήση φιάλης οξυγόνου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους μαθητές προκειμένου να επαναφέρουν στη μνήμη τους όρους και έννοιες που αφορούν στο αναπνευστικό σύστημα διαφορετικών ζωικών οργανισμών ή/και να αξιολογήσουν τις σχετικές γνώσεις τους.
Εναλλακτικά, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στην τάξη, με τη συμμετοχή των μαθητών σε ένα ομαδικό παιχνίδι και με στόχο την επανάληψη όρων και εννοιών σχετικών με τη λειτουργία της αναπνοής. Οι μαθητές δημιουργούν δύο ή περισσότερες ομάδες και εκπρόσωποι κάθε ομάδας, με σειρά που καθορίζεται πριν την έναρξη του παιχνιδιού, «ανοίγουν» τα «μαγικά τετράγωνα» επιχειρώντας να εντοπίσουν ζευγάρια σχετικών όρων. Μετά από κάθε αποτυχημένη προσπάθεια, η ομάδα χάνει τη σειρά της. Όταν οι ομάδες εντοπίζουν ζευγάρια όρων που σχετίζονται εννοιολογικά, αιτιολογούν στους συμμαθητές τους τη συσχέτισή τους και συνεχίζουν να παίζουν. Ο/η εκπαιδευτικός αναλαμβάνει ρόλο συντονιστή, παρεμβαίνει με διευκρινιστικές ερωτήσεις, εντοπίζει και επισημαίνει πιθανές λανθασμένες αντιλήψεις των μαθητών. Στο τέλος του παιχνιδιού, νικήτρια είναι η ομάδα των μαθητών που έχει εντοπίσει τα περισσότερα ζευγάρια όρων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/x-shockwave-flash
ΜΕΓΕΘΟΣ
300.074 (KΒ)
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:05:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/4913
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Βιολογία > Αναπνοή > Ζωικοί οργανισμοί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: Μαρία Βλάσση
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Λίτσα Παυλάτου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Μαρία Βλάσση
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Κώστας Στυλιάδης, Λίτσα Παυλάτου, Τζένη Οικονομίδου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ