ΜΟΡΦΕΣ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ - ΧΑΪΚΟΥ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό παιχνίδι κατά το οποίο οι μαθητές βλέπουν μία εικόνα, επιλέγουν τους κατάλληλους στίχους και τους τοποθετούν στο κάτω μέρος της προκειμένου να σχηματίσουν ένα χαϊκού. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται όταν συμπληρωθούν τα αντίστοιχα χαϊκού και για τις τρεις προτεινόμενες εικόνες. Σκοπός είναι οι μαθητές να ανακαλύψουν την προσωπική τους έκφραση έχοντας ως πρότυπα συγκεκριμένες ποιητικές φόρμες και να εξοικειωθούν με την ύπαρξη μιας πειθαρχίας σε κανόνες και μορφές.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στόχος του παιχνιδιού είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να απολαύσουν ποιήματα διαφορετικών μορφών όπως τα χαϊκού. Ο εκπαιδευτικός δίνει όσες πληροφορίες είναι απαραίτητες για να γνωρίσουν οι μαθητές τη δομή αυτών των ποιημάτων ( τρίστιχα ποιήματα με πρώτο και τρίτο στίχο πεντασύλλαβο και δεύτερο επτασύλλαβο). Θέμα τους είναι η αποτύπωση μιας στιγμής μέσα από μια εικόνα. Για να κατανοήσουν τα παιδιά τα χαϊκού, διαμορφώνεται στην τάξη κατάλληλη ατμόσφαιρα. Οι μαθητές ακούν ανάλογη μουσική και βρίσκουν στο Διαδίκτυο έργα ιαπωνικής ζωγραφικής. Στη συνέχεια, καθώς βλέπουν τις εικόνες στην οθόνη τους, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να βρουν λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό, σκέψεις και συναισθήματα. Τα παιδιά ενορχηστρωμένα σε ομάδες συμπληρώνουν τα χαϊκού και στη συνέχεια γράφουν και παρουσιάζουν ένα δικό τους για τη ζωγραφιά που τους άρεσε περισσότερο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 12
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/x-shockwave-flash
ΜΕΓΕΘΟΣ
469.009 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Πρόσεξε την εικόνα και βρες τους τρεις στίχους του χαϊκού που περιγράφει μια λεπτομέρειά της. Επέλεξε το στίχο που νομίζεις ότι είναι κατάλληλος και μετέφερε τον στο κάτω μέρος της εικόνας. Όταν συμπληρώσεις το χαϊκού (αποτελείται από τρεις στίχους - ο πρώτος και ο τρίτος πεντασύλλαβος και δεύτερος επτασύλλαβος) μπορείς να συνεχίσεις στην επόμενη εικόνα.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/5987
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΠΛΕΙΑΔΕΣ/ΝΗΡΗΙΔΕΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής > Ποιητικές φόρμες Poetic formsΠοιητικές φόρμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
πάροχος περιεχομένου: Conceptum A.Ε.
συγγραφέας σεναρίου: Θανάσης Πανουτσόπουλος, Μαρία Κοσσυφίδου, Διονύσης Καρατζάς
τεχνική υλοποίηση: Θανάσης Πανουτσόπουλος, Γιάννης Πανουτσόπουλος
επιμέλεια: Μαρία Κοσσυφίδου
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Αδάμ Δαμιανάκης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Κατερίνα Τσαδήμα, Αδάμ Δαμιανάκης
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΤΥΕ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Ευδοκία Πανοπούλου
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Αριστείδης Αράπογλου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
δράση:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ