Ο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει εισαγωγική προσέγγιση στην αρχιτεκτονική. Με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα ή των υπολογιστών του εργαστηρίου πληροφορικής οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες συμμετέχουν παρατηρώντας και συγκρίνοντας αρχιτεκτονικά στοιχεία. Μέσα από τη διαδικασία, που δεν περιέχει χρονικούς περιορισμούς, ο εκπαιδευτικός σχολιάζει λεπτομέρειες και αρχιτεκτονήματα με σκοπό να εντοπιστούν τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά τους. Έτσι με ένα ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο οι μαθητές λαμβάνουν πληροφορίες που στη συνέχεια θα αποδώσουν δημιουργικά. Με γεωμετρικά όργανα μπορούν να σχεδιάσουν σχήματα, επίπεδα και απλούς χώρους ή να ζωγραφίσουν με ελεύθερο σχέδιο αρχιτεκτονήματα από τη γειτονία, την πόλη ή το χωριό.