ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σύνθετο μαθησιακό αντικείμενο που αναφέρεται στην περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα στη ραψωδία Σ' της Ιλιάδας του Ομήρου. Αποτελείται από δύο διαδραστικές δραστηριότητες : Στην πρώτη δραστηριότητα οι μαθητές/τριες θα πρέπει να σύρουν τα τμήματα της ασπίδας στην κατάλληλη θέση, ώστε να τη συνθέσουν, και στη συνέχεια (2η οθόνη) να τοποθετήσουν τα θέματα που απεικονίζονται στην ασπίδα στους αντίστοιχους στίχους. Στη δεύτερη δραστηριότητα τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν στο ομηρικό κείμενο τα τμήματα του εξοπλισμού του πολεμιστή και να τα σύρουν στη σωστή θέση. Με βάση την ετυμολογική προέλευση των όπλων που παρουσιάζεται στην επόμενη οθόνη, μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση στην τάξη σχετικά με την αιτιολόγηση της ονομασίας αυτών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα μάς παρουσιάζει μία σειρά από εικόνες, όπου ο πόλεμος είναι μία μόνο φάση της ζωής και όχι η πιο σημαντική. Οι ειρηνικές σκηνές είναι κυρίαρχες, ενώ οι ομηρικοί ήρωες παραμερίζονται για μία στιγμή. Ο ποιητής μάς αφηγείται για τις χαρές και τους καημούς του απλού ανώνυμου λαού. Στόχος του σύνθετου μαθησιακού αντικειμένου είναι οι μαθητές/τριες να προσεγγίσουν την αναλυτική περιγραφή της Ασπίδας του Αχιλλέα και να μελετήσουν την κατασκευή της. Μέσα από τη διαδικασία σύνθεσης της ασπίδας οι μαθητές/τριες παρατηρούν τις εκφράσεις της κοινωνικής και ιδιωτικής ζωής της ομηρικής εποχής όπως τα έθιμα του γάμου και στη συνέχεια μπορούν να τις προσεγγίσουν τόσο συγχρονικά όσο και διαχρονικά. Οι δραστηριότητες προτείνεται να υλοποιηθούν παράλληλα με την ανάγνωση του μεταφρασμένου κειμένου από το σχολικό βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου. Επέκταση : ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να να προτείνει στους μαθητές/τριες να προχωρήσουν σε μια αναπαράσταση της ασπίδας του Αχιλλέα με μια καλλιτεχνική δημιουργία ( π.χ. μακέτα, ζωγραφική κ.τ.λ.). Η αναπαράσταση μπορεί να μη περιορίζεται στο κυκλικό σχήμα ή στις δύο διαστάσεις. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να προσεγγιστεί διαθεματικά και με άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως: της Αισθητικής Αγωγής, της Ιστορίας, της Τεχνολογίας και της Αστρονομίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
575.873 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Επίλεξε έναν από τους δύο συνδέσμους που σχετίζονται με τη σύνθεση της ασπίδας του Αχιλλέα στην Ιλιάδα. Με τον πρώτο σύνδεσμο οδηγείσαι σε μια διαδραστική δραστηριότητα (1η οθόνη) , στην οποία θα πρέπει να σύρεις με το ποντίκι τα τμήματα της ασπίδας στην κατάλληλη θέση, ώστε να τη συνθέσεις, και στη συνέχεια (2η οθόνη) να σύρεις τα θέματα που απεικονίζονται στην ασπίδα στους σωστούς στίχους. Με το δεύτερο σύνδεσμο μεταβαίνεις σε μια δραστηριότητα αναγνώρισης του εξοπλισμού του πολεμιστή της ομηρικής εποχής (1η οθόνη ) και μετά ( 2η οθόνη), αφού μελετήσεις με τη βοήθεια του λεξικού την ετυμολογική προέλευση των όπλων, μπορείς να συζητήσεις με τους συμμαθητές σου για την αιτιολόγηση της ονομασίας αυτών.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/6640
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Θέματα > Πολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα
Εικαστικά > Visual Arts and Technology
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: Μαρία-Ζωή Φουντοπούλου, Ηλίας Λούμος
επικύρωση αντικειμένου: Ελευθερία Κρούπη-Κολώνα, Χρυσούλα Παπαγεωργοπούλου, Νίκος Ξένιος
ειδήμων γνωστικού αντικειμένου: Αναστασία Κυρκίνη-Κούτουλα, Χριστίνα Αργυροπούλου
υπεύθυνος περιεχομένου: Ευσταθία Λαλιώτου
τεχνική επικύρωση αντικειμένου: Αδάμ Αγγελής, Κώστας Ιατρού
πάροχος περιεχομένου: Conceptum
παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου: Αριστείδης Αράπογλου, Σμαράγδα Χρυσοστόμου
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
μέλος τεχνικής ομάδας: Αθανάσιος Πέτσος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Ευσταθία Λαλιώτου
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΕΠ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Ευδοκία Πανοπούλου
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Αριστείδης Αράπογλου, Σμαράγδα Χρυσοστόμου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΕΠ
εκδότης: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ