ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική δραστηριότητα η οποία αναφέρεται στις αναγνωρίσεις που υπάρχουν στην Οδύσσεια. Οι μαθητές/τριες αρχικά παρατηρούν το χάρτη της Ιθάκης που περιλαμβάνει τα ονόματα των συγγενικών προσώπων, του υπηρετικού προσωπικού,του σκύλου του Οδυσσέα και τα εικονίδια που τα αντιπροσωπεύουν. Στη συνέχεια επιλέγουν το κατάλληλο εικονίδιο και οδηγούνται σε μια ανοιχτή δραστηριότητα σχετική με την αναγνώριση του Οδυσσέα από το αντίστοιχο πρόσωπο. Προσδιορίζουν τα στάδια της αναγνώρισης που διακρίνουν και αιτιολογούν συνοπτικά τις επιλογές τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με τη δραστηριότητα οι μαθητές προσεγγίζουν τα χαρακτηριστικά της ομηρικής αναγνώρισης. Ο/Η εκπαιδευτικός ενορχηστρώνει τους μαθητές σε ομάδες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να μελετήσει τα χαρακτηριστικά μιας αναγνώρισης και να προσδιορίσει τα στάδια της με την αντίστοιχη αιτιολόγηση. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της δραστηριότητας οι μαθητές μπορούν να ανατρέξουν στα αντίστοιχα αποσπάσματα των αναγνωρίσεων από το σχολικό βιβλίο της Οδύσσειας (ραψωδίες π,ρ,τ,φ,ψ,ω). Όταν οι ομάδες ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στην τάξη. Ακολουθεί συζήτηση και ανατροφοδότηση από τον/την εκπαιδευτικό. Επέκταση: ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στα παιδιά να αναζητήσουν κείμενα της νέας ελληνικής λογοτεχνίας στα οποία υπάρχει το θέμα της αναγνώρισης, όπως το δημοτικό τραγούδι "Ο Γυρισμός του Ξενιτεμένου", και να τα αντιπαραβάλουν με το ομηρικό κείμενο της αναγνώρισης. Επιπρόσθετα τα παιδιά μπορούν να βρουν εικαστικό υλικό από το διαδίκτυο, το οποίο αναπαριστά σκηνές αναγνωρίσεων από την Οδύσσεια. Διεπιστημονικά, μπορούν να αξιοποιηθούν τα μαθήματα της Λογοτεχνίας και της Αισθητικής Αγωγής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/x-shockwave-flash
ΜΕΓΕΘΟΣ
141.033 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Επίλεξε το κατάλληλο εικονίδιο μιας από τις αναγνωρίσεις που υπάρχουν στην Οδύσσεια και θα οδηγηθείς σε μια ανοιχτή δραστηριότητα σχετική με τη συγκεκριμένη αναγνώριση.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/6900
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Θέματα > Άνθρωπος - ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: Μαρία-Ζωή Φουντοπούλου, Ηλίας Λούμος
επικύρωση αντικειμένου: Ελευθερία Κρούπη-Κολώνα, Χρυσούλα Παπαγεωργοπούλου, Νίκος Ξένιος
ειδήμων γνωστικού αντικειμένου: Αναστασία Κυρκίνη-Κούτουλα, Χριστίνα Αργυροπούλου
υπεύθυνος περιεχομένου: Ευσταθία Λαλιώτου
τεχνική επικύρωση αντικειμένου: Αδάμ Αγγελής, Κώστας Ιατρού
παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου: Αριστείδης Αράπογλου
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Αντώνης Μπομπέτσης, Κωνσταντίνος Καφετζόπουλος
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΕΠ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Ευδοκία Πανοπούλου
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Αριστείδης Αράπογλου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΕΠ
εκδότης: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ