Η βασική ιδέα της δραστηριότητας στηρίζεται στο γεγονός ότι ένα τετράγωνο πάτωμα φαίνεται ως τραπέζιο, όταν ο παρατηρητής στέκεται σε μία από τις πλευρές του και το παρατηρεί. Το τραπέζιο θα μπορούσε επομένως να θεωρηθεί ως προοπτικό τετράγωνο. Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές θα διερευνήσουν τα παραπάνω θέματα εργαζόμενοι στα πλαίσια ενός ειδικά σχεδιασμένου προγράμματος σε υπολογιστικό περιβάλλον δυναμικής γεωμετρίας. Έτσι οι μαθητές έρχονται σε επαφή και προβληματίζονται σχετικά με τις έννοιες του τετραγώνου, του ορθογωνίου παραλληλογράμμου και του ισοσκελούς τραπεζίου, το λόγο δύο ποσών αλλά και τη συμμετρία ως προς άξονα.