Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν, καθοδηγούμενοι από το μαθησιακό αντικείμενο και τον εκπαιδευτικό, σε συγκεκριμένα ερωτήματα, επιστρατεύοντας πρότερες και εμπειρικές γνώσεις τους για την αναπαράσταση αριθμών στον υπολογιστή με το δυαδικό σύστημα αρίθμησης. Το μαθησιακό αντικείμενο, με βάση με τις εκάστοτε ενέργειες των μαθητών, τους συμβουλεύει ανάλογα, ώστε να οδηγηθούν στα σωστά συμπεράσματα. Στο τέλος κάθε φάσης, παρουσιάζεται μια σύνοψη των αποτελεσμάτων. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές, δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης.