Οι μαθητές διερευνούν τη διαφορά μεταξύ δεδομένου και πληροφορίας, παρακολουθώντας μια οπτικοποίηση του κύκλου επεξεργασίας δεδομένων. Επιλέγουν κάποια ομάδα δεδομένων που τους δίνεται και, στη συνέχεια, τα εισάγουν στη μηχανή επεξεργασίας. Μετά το τέλος της επεξεργασίας, εμφανίζονται οι πληροφορίες ως αποτέλεσμα. Ο εκπαιδευτικός, αξιοποιώντας τα έτοιμα παραδείγματα του μαθησιακού αντικειμένου, μπορεί να δημιουργήσει καταστάσεις διερευνητικής μάθησης και να προκαλέσει τη γνωστική συμμετοχή των μαθητών.