Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Πειραμα Thomson
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Προσομοίωση σε Interactive Physics για την μέτρηση του ειδικού φορτίου του ηλεκτρονίου (πείραμα Thomson).
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο χρήστης μπορεί να μεταβάλει την ένταση του ηλεκτρικού και του μαγνητικού πεδίου καθώς και τη διαφορά δυναμικού που επιταχύνει το σωματίδιο. Αν οι τιμές των δύο πεδίων είναι κατάλληλες τότε το σωματίδιο δεν εκτρέπεται και κινείται ευθύγραμμα.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
87.22 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8518
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΚΙΡΚΗ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
31/12/2001
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physics PhysicsPhysics
> Electricity and Magnetism Electricity and MagnetismElectricity and Magnetism
> Mass Spectrometer Mass SpectrometerMass Spectrometer
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original version creator:
MSC Working Knowledge
localisation:
Rainbow
supervising and monitoring authority for localisation:
ΙΤΥΕ
team coordinator:
Yuri Burka
localisation educational team member:
Βασίλης Ζαμπετάκης, Ελένη Παρασκευοπούλου, Σωτήρης Δόσης, Χρήστος Φανίδης, Πάρις Κοψιαύτης, Κωνσταντίνος Δημόπουλος, Αλέξανδρος Αποστόλου
subcontract leader / coordinator:
Κική Μπιλίτση, Yuri Burka
supervising and monitoring authority:
ΙΤΥΕ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
Ηλίας Σιτσανλής
metadata validator: Τζένη Οικονομίδου
scientific metadata coordinator: Τάσος Μικρόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Design Simulation Technologies
publisher: ΙΤΥΕ, Design Simulation Technologies
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
action:
ΚΙΡΚΗ (Ε24)
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
ΚΙΡΚΗ (Ε24)
action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
subcontract:
INTERACTIVE PHYSICS 2005
action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
INTERACTIVE PHYSICS 2005
subcontractor: Design Simulation Technologies
subcontractor: Design Simulation Technologies
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator