Το λιμανι του Πειραια κατα τον 19ο αιωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστικό χρονολόγιο - ιστοριογραμμή και ανοιχτή δραστηριότητα, με θέμα το λιμάνι του Πειραιά, όπως αποδίδεται σε έργα Ευρωπαίων περιηγητών του 19ου αιώνα. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να προσδιοριστούν στον χρόνο οι σταδιακές αλλαγές του τοπίου. Το χρονολόγιο περιλαμβάνει δεκαέξι εικαστικά έργα ξένων περιηγητών, που απεικονίζουν την πόλη και το λιμάνι του Πειραιά από το 1820 έως το 1897.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το χρονολόγιο - ιστοριογραμμή για το λιμάνι του Πειραιά κατά τον 19ο αιώνα, με την αξιοποίηση εικαστικών έργων Ευρωπαίων περιηγητών, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσδιορίζει στον χρόνο και τον χώρο σημαντικές αλλαγές του τοπίου. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες που αφορούν στον χρονολογικό προσδιορισμό γεγονότων, στη συσχέτιση και κατανόηση αιτιωδών σχέσεων, καθώς και της ευρύτερης ιστορικής περιόδου. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ιστορικό υλικό για επιμέρους στοιχεία του λιμανιού στη διάρκεια του 19ου αιώνα, να γνωρίσουν τον τρόπο απεικόνισής του από διαφορετικούς περιηγητές και με διαφορετικές προσεγγίσεις, καθώς επίσης να διακρίνουν και να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του λιμανιού και της πόλης του Πειραιά. Παράλληλα, το αντικείμενο προσφέρεται προκειμένου οι χρήστες να εμπλακούν στην κατανόηση της έννοιας του ιστορικού χρόνου μέσα από σχετικές έννοιες, όπως η χρονική αλληλουχία, η αλλαγή και η συνέχεια της όψης του λιμανιού, και να συσχετίσουν τις επιμέρους απεικονίσεις με στοιχεία της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της ευρύτερης ιστορικής περιόδου. Επίσης, σε συνοδευτική δραστηριότητα μπορούν να διακρίνουν επιμέρους στοιχεία που προβάλλονται στα εικαστικά έργα και να καταγράψουν τις αλλαγές του τοπίου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
5251.621 (KΒ)
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:30:00
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Επιλέγω χρονολογία και μελετώ το ιστορικό υλικό.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8972
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος περιεχομένου: Χαρά Ανδρεάδου
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Χαρά Ανδρεάδου
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: Νίκος Αργυρόπουλος
ειδήμων γνωστικού αντικειμένου: Παναγιώτης Σαβοριανάκης
παιδαγωγικός συντονιστής: Αρμόδιος Τσιβάς
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Αρμόδιος Τσιβάς
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Αρμόδιος Τσιβάς, Τζένη Οικονομίδου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ