Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Catalan-landscape (The Hunter), Miro, 1923-4
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα έργου ζωγραφικής με λάδι σε μουσαμά (64,8 x 100,3 εκ.) του Ζ. Μιρό. Το έργο αναπτύσσεται σε ένα κίτρινο και πορτοκαλί φόντο που τέμνει οριζόντια τη ζωγραφική επιφάνεια. Περιγράφονται παραμορφωμένες φιγούρες ζώων, οργανικές φόρμες, καθώς επίσης και γεωμετρικές κατασκευές και σχήματα. Ως ένα είδος εικαστικής στενογραφίας αναπτύσσεται το σύνολο του έργου στο οποίο ενδεικτικά διακρίνουμε πάνω δεξιά στον πίνακα μια πράσινη καρδιά που τη συνδέει με τον μεγάλο κύκλο του έργου μια λεπτή γραμμή. Αριστερά επάνω περιγράφεται μια σκάλα και η γαλλική και καταλανική σημαία. Κάτω δεξιά διακρίνουμε τη λέξη Sard (ως συντομογραφία της λέξης "Sardana," το εθνικό χορό της Καταλονίας), ενώ κάτω αριστερά διακρίνουμε ένα πράσινο και ένα μαύρο τρίγωνο την κορυφή του οποίου ορίζει μια λεπτή γραμμή που οδηγεί το βλέμμα, σε ένα ζωόμορφο κίτρινο ημικύκλιο. Ο χώρος στο έργο γεμίζει από φανταστικά σχήματα που υποδηλώνουν ζωντανούς οργανισμούς ως ένας τρόπος ,ο Μιρό να αποστάξει την καταλανική ταυτότητα του.Το σκηνικό-τοπίο που περιγράφει ο δημιουργός, έχει στηθεί στην ύπαιθρο της Καταλονίας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της σύγχρονης τέχνης. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράδειγμα μελέτης των χαρακτηριστικών του συμβολισμού και του υπερρεαλισμού. Το έργο του Μιρό μπορεί να συγκριθεί με έργα σουρεαλιστών ζωγράφων όπως του Ρενέ Μαγκρίτ και Ζαν Αρπ, να διαπιστωθούν επιρροές, να επισημανθούν κοινά στοιχεία και να αναγνωριστούν ορισμένα από αυτά. Εξετάζοντας την οργάνωση των επιμέρους στοιχείων (γραμμή, σχήμα, χρώμα) να διερευνηθεί η αλληλεπίδραση τους στη σύνθεση καθώς το έργο στο σύνολο του εμπεριέχει ρυθμό και κίνηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παράθεση με προγενέστερα και μεταγενέστερα έργα ζωγραφικής για την προσέγγιση της διαφορετικότητας στην απόδοση της κίνησης και του ζωγραφικού χώρου. Προέκταση προς τη λογοτεχνία μπορεί να αποτελέσει ο συσχετισμός της ζωγραφικής του Μιρό και της ποίηση του Αντρέ Μπρετόν και συγκεκριμένα στις δημιουργίες του πρώτου που εικονογραφούν τη γυναίκα, τα πουλιά και το φεγγάρι.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
image/jpeg
SIZE
24.732 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/9318
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΛΑΕΡΤΗΣ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
31/12/2001
CLASSIFICATION
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
editor:
Ανδρέας Κωστόπουλος
team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
content provider:
Corel Professional Photos, Corel Professional Photos, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής
subcontract leader / coordinator:
Δωροθέα Μάρσαλ
supervising and monitoring authority:
ΙΤΥΕ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
action:
ΛΑΕΡΤΗΣ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
ΛΑΕΡΤΗΣ
action coordinator / leader: Νικολίνα Ρενιέρη
subcontract:
Η Ζωγραφική από τον 19ο στον 20ο αιώνα
action coordinator / leader: Νικολίνα Ρενιέρη
Η Ζωγραφική από τον 19ο στον 20ο αιώνα
subcontractor: Exodus
subcontractor: Exodus
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator