Το Ανατολικο ζητημα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με την αξιοποίηση πρωτογενών και δευτερογενών πηγών για το Ανατολικό ζήτημα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν μια γελοιογραφία της εποχής, ένα απόσπασμα βίντεο από το αρχείο της ΕΡΤ, καθώς και δύο σύγχρονες ιστοριογραφικές πηγές. Για τον περαιτέρω εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών, δίνεται, επίσης, σύντομο γλωσσάρι.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ανάγνωση ιστορικών πηγών για το Ανατολικό ζήτημα, με την αξιοποίηση πρωτογενών και δευτερογενών ιστορικών πηγών, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερεύνησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για το Ανατολικό ζήτημα, να διακρίνουν τα επιμέρους εμπλεκόμενα μέρη και τις ασκούμενες πολιτικές, να καταγράψουν τις ιδιαίτερες στάσεις και συνθήκες, να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος και να διαμορφώσουν την προσωπική τους ιστορική αφήγηση. Η διαδικασία ανατροφοδότησης επιτρέπει την εκ νέου διαμόρφωση των απαντήσεων με τις αλλαγές που κρίνονται απαραίτητες, με την ενεργό εμπλοκή τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
10041.959 (KΒ)
TYPICAL LEARNING TIME
0:30:00
TECHNICAL REQUIREMENTS
Μελετώ τις πηγές, απαντώ στις ερωτήσεις, διαμορφώνω και αποθηκεύω την εργασία μου.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/9571
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.5
CREATION DATE
26/10/2015
LAST UPGRADE DATE
17/07/2019
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
content editor: Γιώργος Θώδης [ΙΤΥΕ]
instructional designer: Γιώργος Θώδης [ΙΤΥΕ]
technical designer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
subject matter expert: Παναγιώτης Σαβοριανάκης [ΙΤΥΕ]
pedagogical coordinator: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
team coordinator: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
adaptation: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
metadata validator: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE