Αξιολογηση των Μαθητων και Προγραμματισμος της Διδακτικης Πραξης στην Ελληνοφωνη Εκπαιδευση στις Αγγλοφωνες χωρες
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διδασκαλία νέας ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ως ξένη στις αγγλόφωνες χώρες ανά τον κόσμο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν βιβλίο απευθύνεται πρωταρχικά σε όσους διδάσκουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ή ως ξένη στις αγγλόφωνες χώρες ανά τον κόσμο, σε επίπεδο στοιχειώδους (δημοτικής) εκπαίδευσης και όχι μόνον. Ο σκοπός της αξιοποίησης του είναι α βοηθά τους εκπαιδευτικούς να «δουν» το πλαίσιο της διδασκαλίας και της αξιολόγησης των μαθητών ως μία κυκλική, δυναμική και συνεχώς ανανεούμενη πορεία με επίκεντρο τον/την μαθητή/-τρια και τις συγκεκριμένες γλωσσικές ανάγκες τους. Για να επιτευχθεί αυτό, προτείνονται συγκεκριμένοι τρόποι διαμορφωτικής αξιολόγησης και αυτο-αξιολόγησης μέσω των οποίων αναδεικνύονται οι δυνατότητες και οι ανάγκες των διδασκόμενων στη γνώση και χρήση της ελληνικής γλώσσας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η αξιολόγηση ανατροφοδοτεί τον προγραμματισμό της διδακτικής πράξης ορίζοντας τους εκάστοτε γλωσσομαθησιακούς στόχους των δύο κύριων μαθησιακών επιπέδων στην τάξη. Μέσα από το παρόν εγχειρίδιο αναμένεται ότι : o οι μαθητές/-τριες θα γνωρίσουν σε βάθος τις ατομικές γλωσσομαθησιακές ανάγκες τους, o οι εκπαιδευτικοί θα προγραμματίζουν με πιο συνειδητό και συγκεκριμένο τρόπο τις διδακτικές ενέργειές τους θέτοντας τους στόχους που αναδεικνύει η αξιολόγηση της μάθησης των μαθητών στο κέντρο βάρους της διδασκαλίας τους, o οι γονείς θα λαμβάνουν πρακτικές συμβουλές από τους εκπαιδευτικούς για την κατάκτηση των εκάστοτε στόχων του παιδιού τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
7 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
10941.215 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Αυτό το βιβλίο παρέχει ενισχυτικά εργαλεία στην επίπονη προσπάθεια προγραμματισμού και αξιολόγησης της διδασκαλίας και αξιολόγησης της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης όπως:  το θεσμό της προκαταρκτικής μελέτης της πορείας κάθε μαθητή/-τριας κατά το προηγούμενο σχολικό έτος,  το θεσμό του διαγνωστικού δοκιμίου αξιολόγησης,  πίνακες αναμενόμενων ενδεικτικών στόχων ανά τάξη τους οποίους οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμβουλεύονται (εφόσον οι ίδιοι εκτιμούν ως επωφελές κάτι τέτοιο λαμβάνοντας υπόψη τις γλωσσικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες κάθε παιδιού) ώστε να προβαίνουν στον καθορισμό πλαισίου στόχων για κάθε μαθητή/-τρια σε όλους τους τομείς δεξιοτήτων της διδασκαλίας της γλώσσας («κριτική ανάγνωση-κατανόηση», «κριτική ακρόαση-κατανόηση», «προφορική έκφραση», «γραπτή έκφραση») ανά τρίμηνο και καθ’ όλον τον χρόνο,  το θεσμό του «Τριμερούς Συμβολαίου Μάθησης» μεταξύ εκπαιδευτικού-μαθητή/-τριας-γονέων,  τεχνικές και μορφές αυτο-αξιολόγησης των μαθητών ώστε να αποτιμούν και να ανατροφοδοτούν κάθε εβδομάδα τη μαθησιακή πορεία τους εν είδει μεταγνώσης,  υπόδειγμα τριμηνιαίας αναλυτικής περιγραφικής αξιολόγησης των στόχων που πέτυχε κάθε παιδί, σε ποιο βαθμό καθώς και αναφορά στις συγκεκριμένες ενέργειες των γονέων που θα βοηθήσουν το παιδί τους αποτελεσματικότερα  τεχνικές τήρησης αρχείου της γλωσσομαθησιακής πορείας του μαθητή/-τριας,  τυπολογία ασκήσεων και δοκιμίων και  υποδείγματα τελικής αξιολόγησης.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1493
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα Greek as Foreign LanguageΕλληνική ως Ξένη Γλώσσα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
επιστημονικός υπεύθυνος: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
παιδαγωγικός συντονιστής: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
σύλληψη: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
δημιουργία: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
εκπαιδευτική / παιδαγωγική ομάδα: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
πάροχος περιεχομένου: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
υπεύθυνος περιεχομένου: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
επιμέλεια περιεχομένου: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
επικαιροποίηση / προσαρμογή: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
σχεδίαση γραφικών: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ & ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ