«Η επιστήμη πρέπει να ξεκινά με μύθους και με την κριτική των μύθων» Karl R. Popper Διαθεματικό εκπαιδευτικό σενάριο το οποίο επιχειρεί με αφορμή την επανάληψη των γραμμάτων (λ) (γ) και (χ) στη γλώσσα να εισάγει τα παιδιά στο κειμενικό είδος του μύθου καταρχήν. Μέσα από το μύθο του λαγού και της χελώνας, με κειμενική και γλωσσική επεξεργασία, τα παιδιά μαθαίνουν για το οικοσύστημα του δάσους. καi συζητούν για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ζώου (του λαγού και της χελώνας) και κάνουν συγκρίσεις (ομοιότητες – διαφορές). Παράλληλα και με τη βοήθεια των ΤΠΕ εργαλείων τα παιδιά καλούνται να φανταστούν και να σχεδιάσουν τη διαδρομή που ακολούθησαν ο λαγός και η χελώνα στον αγώνα δρόμου τους. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να ενεργοποιηθεί η ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης (Vygotsky) ως διαδικασία ανακάλυψης της αναγκαιότητας των χαρτών, της χρήσης συμβόλων κατά τη σχεδίαση χάρτη, καθώς και της λειτουργίας του υπομνήματος στο χάρτη. Οι μαθητές/τριες εργάζονται με το απλούστερο ομαδοσυνεργατικό σχήμα που είναι η δυάδα (peer collaboration). Το σχήμα αυτό ενδείκνυται ιδιαίτερα για παιδιά που δεν έχουν ακόμη μάθει να λειτουργούν σε μεγάλες ομάδες και αποτελεί καλή προετοιμασία για μεγαλύτερα σχήματα συνεργασίας. Επιπλέον προσφέρεται ιδιαίτερα για την εξάσκηση σε διδαχθείσες δεξιότητες και τη διερεύνηση – επίλυση προβληματικών καταστάσεων.