Μια προσπάθεια γνωριμίας και κριτικής αποτίμησης της αξίας που έχει η Ελληνική Εθνική Αντίσταση στο Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τη μαρτυρία ,τις φωτογραφίες , τις γραπτές πηγές και ησύνδεσή της με τον εμφύλιο πόλεμο που ακολούθησε.Σκοπός του σεναρίου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές πώς η ιστορική εξέλιξη προκύπτει μέσα από τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες μιας περιόδου (Οι συγκρούσεις αντιστασιακών ομάδων και η ύπαρξη διαφορετικών πόλων εξουσίας κατά την Κατοχή προμηνύουν τον Εμφύλιο ) και πως συχνά στην Ιστορία έχουμε την two sides of the room approach, τη σύγκρουση διαφορετικών απόψεων. Η διδασκαλία περιλαμβάνει δύο φάσεις: Στην πρώτη δίνεται η αφόρμηση στους μαθητές να αναρωτηθούν για το διασπασμένο χαρακτήρα της Εθνικής Αντίστασης και του ελληνικού πολιτικού κόσμου γενικότερα την εποχή της Κατοχής παρακολουθώντας ένα βίντεο , μετά παρουσιάζονται τα γεγονότα συνοπτικά μέσω μιας χρονογραμμής κιελέγχεται το γνωστικό υπόβραθο των μαθητών μέσω ασκήσεων κλειστού τύπου ( Μία διδακτική ώρα). Στη δεύτερη φάση οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες που απαρτίζονται από διαφορετικής επίδοσης μαθητές και επεξεργάζονται ιστορικές πηγές (κείμενα και φωτογραφίες) με βάση φύλλα εργασίας που τους δίνονται σχετικά με την σημασία της Εθνικής Αντίστασης και τις εμφύλιες διαμάχες που υπήρχαν σ’αυτήν. Στα πλαίσια δύο διδακτικών ωρών ολοκληρώνουν τις παρουσιάσεις τους και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης το τελευταίο εικοσάλεπτο. • ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.H Eλλάδα στη δεκαετία 19401950 ,ένα έθνος σε κρίση,εκδ.Θεμέλιο 2.Ι.Ε.Ε εκδοτική Αθηνών 3.Ιστορία νεότερη και σύγχρονη, Αθήνα ΟΕΔΒ 4. Γ.Ρούσσου, Νεώτερη Ιστορία του Ελληνικού Έθνους 1826-1974, Ελληνική Μορφωτική εστία 5.Η Ελλάδα στη δεκαετία 1940-1950 ,Ένα έθνος σε κρίση, Θεμέλιο