Ποιηση για παιδια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο σενάριο αυτό παρουσιάζονται 14 ποιήματα που "μας ταξιδεύουν" από την απαρχή της Νεοελληνικής Παιδικής Λογοτεχνίας, μέχρι τις μέρες μας. Γεώργιος Βιζυηνός, Αλέξανδρος Πάλλης, Ζαχαρίας Παπαντωνίου και Μιχάλης Στασινόπουλος είναι από τους πρωτεργάτες ποιητές της περιόδου αυτής, που ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα και φθάνει μέχρι τα μέσα του 20ου. Γιώργης Κρόκος, Ντίνα Χατζηνικολάου, Θέτη Χορτιάτη και Μάρω Λο'ί'ζου είναι κυρίαρχες μορφές της παιδικής ποίησης από το 1960 κι έπειτα. Ο Τζιάννι Ροντάρι συμπεριλήφθηκε στο σενάριο αυτό, ως εκείνος ο ποιητής που επηρέασε με την νεωτερικότητα της γραφής του το παγκόσμιο ποιητικό γίγνεσθαι στην παιδική ποίηση, ενώ δε θα μπορούσαν να μην παρουσιαστούν ποιήματα των Γιώργου Σεφέρη, Οδυσσέα Ελύτη και Γιάννη Ρίτσου, των σημαντικών αυτών ποιητών της γενιάς του '30. Επίσης, παρουσιάζουμε ένα λα'ι'κό ποίημα και ένα λίμερικ, που εκπροσωπούν το μεν πρώτο την προφορική παράδοση του τόπου μας, ενώ το δεύτερο, τα σύγχρονα έντεχνα γλωσσικά παιχνίδια. Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο, πως η επαφή των παιδιών με κείμενα "πραγματικής λογοτεχνίας" είναι απαραίτητη προυπόθεση για τη γλωσσική παιδεία των μαθητών της προσχολικής αγωγής, σήμερα (Μπέτελχάιμ & Ζελάν 2006). Σκοπός μας δεν είναι να διδάξουμε τα ποιήματα αυτά, αλλά να καλλιεργήσουμε την αισθητική και γλωσσική παιδεία των μαθητριών/τών μας, υπό το πρίσμα της παιχνιώδους διάστασης, που είναι συνυφασμένη με τη μαθησιακή διαδικασία σε όλο το φάσμα του προγράμματος σπουδών της προσχολικής αγωγής (Γουργιώτου, 2008). Οι αρχές για τη Δημιουργικότητα περιλαμβάνουν την καλλιέργεια της αισθητικής παιδείας ως πρώτιστο στόχο, μέσο του οποίου το παιδί θα ξετυλίξει τη φαντασία του (Duffy, 2003). Επίσης, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε το παιδί να γνωρίσει τον κόσμο γύρω του και να κατανοήσει έτσι την δική του αυτοαντίληψη, αυτοεκτίμηση και αυταξία (Παπαντωνάκης, 2001). Η αισθητική τέρψη, ο προβληματισμός, η ψυχαγωγία, οι ανατροπές, τα ηθικά διδάγματα, η ενεργοποίηση της φαντασίας, η έκφ ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
0 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
3:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8062
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Pre-school education Pre-school educationPre-school education
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Ειρήνη Μουσιάδου
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Ειρήνη Μουσιάδου
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Ειρήνη Μουσιάδου
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: Ειρήνη Μουσιάδου
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE