Τρια χαϊκου: Διαλογος του Γ. Σεφερη με την ιαπωνικη ποιηση;
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η παρούσα διδακτική πρότασηταΤρία Χαϊκού του Γ. Σεφέρη εντάσσεται στην ενότητα "Η Λογοτεχνία από το 1922 ως το 1945", που περιλαμβάνεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ' Γυμνασίου, και είναι σύμφωνη μετο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών όπουβασικός σκοπός της διδασκαλίας της λογοτεχνίας είναι «η κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό». Το χαϊκού αποτελείμια πειθαρχημένη και παμπάλαιη στιχουργικήμορφή της ιαπωνικής λογοτεχνίας, η οποία ενέπνευσε τον Γ. Σεφέρη. Σε αυτή την εξωτερική μορφή ο ποιητής εμβολίασε στάσειςζωής χαρακτηριστικές της μοντερνιστικής συνείδησης,της οποίας είναι ο ίδιος εκφραστής. Βασικός σκοπός μας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικάκαι τη λειτουργία της στιχουργικής μορφής του χαϊκού καινα κατανοήσουν τη σύνδεση της ποίησης με τη ζωή, την ιστορική παραγματικότητα και τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής της. Παράλληλα, δίνεταιέμφαση στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της ενσυναισθητικής φαντασίας των μαθητών, μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με την στιχουργική μορφή του χαϊκού. Ειδικότεροι διδακτικοί στόχοι είναι: Επίπεδο γνώσεων Η διερεύνηση του ποιητικού λεξιλογίου και των σημασιολογικών αποχρώσεων του στο σύνολο του ποιητικού έργου του Γ. Σεφέρη. Η συγκριτική ανάγνωση θεμάτων και εικόνων ώστε να φωτιστεί το υπό ανάγνωση ποίημα από άλλα «ομόθεμα». Η αναγνώριση της κομβικής σημασίας της δεκαετίας του τριάντα για την αναζωπύρωση των νέων εκφραστικών τρόπων στην ποίηση και γενικά για την ανανέωση της λογοτεχνίας μας. Ηεπισήμανση της δημιουργικής επικοινωνίας ανάμεσα στις λογοτεχνίες διαφορετικών χωρών. Η ανάπτυξη του δημιουργικούρόλουτου αναγνώστη, ο οποίος αναλαμβάνει ενεργητικό ρόλο ως νοηματοδότης του λογοτεχνικού έργου. Επίπεδο ικανοτήτων​ Ηπαραγωγή ποικιλίας κειμενικών ειδών μονοτροπικών και πολυτροπικών Η σύνθεση ενός χαϊκού Η οργάνωση μιας παρουσίασης για τους συμμαθητές τους Η εικαστική και μουσική απόδοση ενός ποιήματος ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8029
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
No matching No matchingNo matching
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΕΙΡΗΝΗ ΠΙΤΤΑΡΑΚΗ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΙΡΗΝΗ ΠΙΤΤΑΡΑΚΗ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΕΙΡΗΝΗ ΠΙΤΤΑΡΑΚΗ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΕΙΡΗΝΗ ΠΙΤΤΑΡΑΚΗ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE