"ΒΡΑΣΜΟΣ"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Τάξη: Ε΄ Δημοτικού Μάθημα: Φυσική Ενότητα: Ενότητα 5 « ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ» Κεφάλαιο: Κεφάλαιο 3 « Βρασμός » Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Λογισμικό : Λογισμικό ΣΕΠ (Σύνθετο Εργαστηριακό Περιβάλλον) ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Οι διδακτικοί στόχοι αυτού του μαθήματος (βιβλ. δασκάλου σελ.135) είναι οι εξής: Να αναφέρουν οι μαθητές ότι την αλλαγή της φυσικής κατάστασης από υγρή σε αέρια, όταν αυτή γίνεται σε όλο το υγρό, την ονομάζουμε βρασμό. Να διαπιστώσουν πειραματικά ότι η θερμοκρασία βρασμού του νερού είναι συγκεκριμένη. Να διαπιστώσουν πειραματικά ότι όση ώρα διαρκεί ο βρασμός του νερού, η θερμοκρασία του νερού παραμένει σταθερή. Να αναφέρουν οι μαθητές ότι η θερμοκρασία βρασμού είναι χαρακτηριστική για κάθε καθαρή ουσία. Να διακρίνουν οι μαθητές το φαινόμενο της εξάτμισης από το φαινόμενο του βρασμού. Τον δεύτερο και τρίτο διδακτικό στόχο θα προσπαθήσουμε να τους επιτύχουμε βάζοντας τους μαθητές να πραγματοποιήσουν εικονικά πειράματα με το λογισμικό ΣΕΠ ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι το σημείο βρασμού δεν επηρεάζεται: από το χρόνο που θερμαίνεται από την παροχή θερμότητας και από την ποσότητα του νερού που υπάρχει στο δοχείο Για ποιους λόγους δεν μπορούν οι συγκεκριμένοι διδακτικοί στόχοι να διδαχθούν με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας; Επιλέγουμε να πειραματιστούν οι μαθητές στο εικονικό εργαστήριο του συγκεκριμένου λογισμικού (ΣΕΠ), αντί να κάνουμε τα πειράματα στο πραγματικό εργαστήριο με πραγματικά υλικά: διότι τα εν λόγω πειράματα του βρασμού είναι εξαιρετικά επικίνδυνα να τα κάνουν οι ίδιοι οι μαθητές (καθώς απαιτούνται υλικά όπως: γκαζάκια, σπίρτα, ηλεκτρικά «μάτια» κλπ.,). Γι’ αυτό προτείνεται (βλ. αντίστοιχο βιβλίο του δασκάλου, σελ. 84) να γίνουν από τον δάσκαλο ως πειράματα επίδειξης. στο συγκεκριμένο λογισμικό έχουμε το πλεονέκτημα ότι τα ίδια τα παιδιά επιλέγουν τα υλικά τους, πειραματίζονται, μελετούν τους φυσικούς νόμους διαπιστώνουν συσχετίσεις με τον πραγματικό κόσμο, ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7986
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physics PhysicsPhysics > States of matter States of matterStates of matter > Melting, Freezing, Boiling Melting, Freezing, BoilingMelting, Freezing, Boiling
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΚΡΕΤΑΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΚΡΕΤΑΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΚΡΕΤΑΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΚΡΕΤΑΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE