Το συγκεκριμένο σενάριο αποτελεί μια πρώτη γνωριμία των μαθητών με τα ατομικά δικαιώματα και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις. Θα γίνει μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη των ατομικών δικαιωμάτων και θα παρουσιαστούν οι στόχοι, το περιεχόμενο, οι περιορισμοί τους και οι συνταγματικά κατοχυρωμένες υποχρεώσεις. Έμφαση δίνεται στο δικαίωμα της ελευθερίας γνώμης και τύπου. Η συνολική διάρκειαη\ του σεναρίου εκτείνεται σε τρεις διδακασττικές ώρες. Οι δύο πρώτες διεξάγονται στο εργαστήριο Η/Υ, όπου οι μαθητές κατανέμονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων, ενώ η τρίτη θα μπορούσε να γίνει και σε σχολική αίθουσα. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός και η αλληλεπίδραση με τους μαθητές διαρκής. Χρησιμοποιούνται εναλλακτικά διάφορες μεθοδολογικές τεχνικές όπως η καθοδηγούμενη ανακάλυψη, οι διαθεματικές αναφορές, η ομαδοσυνεργατική και βιωματική μάθηση. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για διαφοροποιημένες δραστηριότητες μέσα από διαφορετικά φύλλα εργασίας (που ανατίθενται σε ομάδες μαθητών ανάλογα με το επίπεδο και τα ενδιαφέροντά τους) και ενεργό /διαδραστική συμμετοχή των μαθητών μέσα από τη χρήση των ψηφιακών και οπτικοακουστικών εργαλείων που κινητοποιούν το μαθησιακό ενδιαφέρον των μαθητών και καλλιεργούν την κριτική σκέψη και προβληματισμό.