Ο μαθητής εισάγει οποιονδήποτε αριθμό στην κλίμακα [0-255] και παρακολουθεί την οπτικοποίηση της διαδικασίας μετατροπής του. Ανάλογα με την επιλεγμένη μέθοδο, το πρόγραμμα είτε α) «μοιράζει» τον αριθμό στις αξίες του δυαδικού (θεσιακού) συστήματος (πρακτική μέθοδος) είτε β) διαιρεί διαδοχικά τον αριθμό διά του δύο, ώστε να προκύψουν σταδιακά (στη θέση του υπολοίπου) τα δυαδικά ψηφία που αναπαριστούν τον αριθμό (αριθμητική μέθοδος). Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές αντίστοιχες ασκήσεις μετατροπής και με τις δύο μεθόδους.