Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Ο γαμος των Αρνολφινι, Γιαν βαν Άικ, Εθνικη Πινακοθηκη Λονδινου,1434
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα ελαιογραφίας σε ξύλο του Γιαν βαν Άικ. Ο πίνακας «Ο Γάμος των Αρνολφίνι» γνωστός και σαν «Το Πορτρέτο των Αρνολφίνι ή «Οι αρραβώνες των Αρνολφίνι» αποτελεί ντοκουμέντο ενός πραγματικού γεγονότος κατά την εξέλιξη του. Οι ολόσωμες φιγούρες ενός ζευγαριού καταλαμβάνουν τον πίνακα. Αριστερά απεικονίζεται ο άνδρας που φορά σκούρο καπέλο και βαρύτιμο πανωφόρι. Το δεξί χέρι του είναι τοποθετημένο μπροστά από το σώμα του σαν σε θέση όρκου ενώ με το δεξί κρατά τη σύζυγό του. Η γυναίκα φορά σκούρο πράσινο φόρεμα με πολλές πτυχώσεις και γούνινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στα μανίκια ενώ το κεφάλι της είναι καλυμμένο με λευκό πέπλο. Ανάμεσα τους διακρίνουμε ένα μικρόσωμο σκυλί και κάτω αριστερά από τον άνδρα ένα ζευγάρι σανδάλια. Το πλάγιο φώς στο χώρο εισβάλει από ένα παράθυρο που βρίσκεται πίσω του. Σε δεύτερο πλάνο στο βάθος, στον κεντρικό άξονα του πίνακα βλέπουμε έναν καθρέφτη στον οποίο αντανακλώνται τα πρόσωπα που παραβρίσκονται στη σκηνή καθώς και ο ίδιος ο καλλιτέχνης ενώ πάνω από τον καθρέφτη διακρίνουμε την υπογραφή του και σχόλιο που αναφέρει: "Johannes de Eyck fuit hic 1434" (Ο Γιαν βαν Αϊκ ήταν εδώ, 1434). Στον ίδιο άξονα πάνω από το ζευγάρι είναι τοποθετημένος περίτεχνος πολυέλαιος με ένα μόνο κερί αναμμένο. Πίσω από το ζευγάρι περιγράφονται το νυφικό κρεβάτι δεξιά πίσω από τη γυναίκα και πολυθρόνα στο κέντρο. Τα έπιπλα είναι καλυμμένα με βαθυκόκκινα υφάσματα τα οποία σε συνδυασμό με τις διακοσμητικές λεπτομέρειες του χώρου και τις ενδυματολογικές λεπτομέρειες του ζευγαριού κάνουν σαφή την ανώτερη κοινωνική τους θέση, ενώ η τεχνική της ελαιογραφίας και ο χειρισμός των χρωμάτων προσφέρουν στον καλλιτέχνη τη δυνατότητα λεπτομερειακής απόδοσης των υφών, του φωτός και της ατμόσφαιρας του χώρου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της δυτικής τέχνης με πολλούς τρόπους. Μπορεί να αξιοποιηθεί για τη μελέτη της φλαμανδικής τέχνης την εποχή της Αναγέννησης. Μέσα από την ανάλυση του εξεταζόμενου έργου διερευνώνται τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του Βαν Άικ, προσδιορίζονται εικαστικές έννοιές ( χρώμα, φωτοσκίαση, υφή) και συσχετίζονται με τις δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών της ίδιας εποχής. Μπορεί επίσης, να προσεγγιστεί η έννοια της προοπτικής, να διερευνηθεί η ανακάλυψη και η χρήση της τόσο στη φλαμανδική ζωγραφική ως μέσου νατουραλιστικής αναζήτησης, όσο και στη φλωρεντινή ζωγραφική ως ρυθμικού στοιχείου της πραγματικότητας. Μπορεί να αποτελέσει στοιχείο μελέτης της τέχνης του πορτραίτου και της απόδοσής του την εποχή της Αναγέννησης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διερεύνηση της ελαιογραφίας και των χρωματικών ποιοτήτων που μπορούν να δημιουργηθούν.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
image/jpeg
SIZE
115.197 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8949
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΕΛΠΗΝΩΡ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
31/12/2001
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
> Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
editor:
Ανδρέας Κωστόπουλος
team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
content provider:
Corel Professional Photos, Masterclips 303.000, Mark Harden,Web Gallery of Art
subcontract leader / coordinator:
Αναστασία Γαρμπή
supervising and monitoring authority:
ΙΤΥΕ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
action:
ΕΛΠΗΝΩΡ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
ΕΛΠΗΝΩΡ
action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη
subcontract:
ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη
ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
subcontractor: Exodus
subcontractor: Exodus
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator