Με τη χρήση βασικών δομών προγραμματισμού σε μορφή ψευδοκώδικα οι μαθητές δημιουργούν προγράμματα, τα οποία μετατρέπονται σε λογικό διάγραμμα & κωδικοποιούνται αυτόματα σε procedural γλώσσα. Οι μαθητές κατανοούν τις θεμελιώδεις έννοιες του προγραμματισμού και αποκτούν γνώσεις τις οποίες μπορούν να εφαρμόσουν με διαδραστικό τρόπο και να δουν άμεσα τα αποτελέσματά τους, παίρνοντας σημαντικά εφόδια και ερεθίσματα ακόμη και για την παραπέρα ενασχόλησή τους με την πληροφορική. Επίσης, η κατανόηση της λειτουργίας των πληροφοριακών συστημάτων μέσα από την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων, υποβοηθά την ορθή αντίληψη της διάρθρωσής του, αφήνοντας περιθώρια πειραματισμού και επίλυσης λαθών.