Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τη λογική πύλη και να παρατηρήσουν τα αποτελέσματα εξόδου. Διερευνούν και πειραματίζονται, με στόχο την κατανόηση των λογικών πυλών, τροποποιώντας τα δεδομένα εισόδου και αξιοποιώντας τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον της εφαρμογής. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές, δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Στην συνέχεια, μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να υλοποιήσουν πιο σύνθετες λογικές πύλες, συνδυάζοντας τις βασικές πύλες ΚΑΙ, Ή και ΌΧΙ.