Οπτικες πηγες της αρχαιοτητας - Πομπη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με την αξιοποίηση ενός αυθεντικού πρωτογενούς ιστορικού ντοκουμέντου για τις λατρευτικές συνήθειες κατά την ελληνική αρχαιότητα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα οπτικό ντοκουμέντο και να διακρίνουν επιμέρους στοιχεία. Παράλληλα, μέσω της προτεινόμενης δραστηριότητας, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν με όψεις ενσυναίσθησης με την πραγματικότητα της ελληνικής αρχαιότητας, να κατανοήσουν το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο και να δημιουργήσουν τη δική τους προσωπική αφήγηση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ανάγνωση ιστορικών πηγών για τις λατρευτικές συνήθειες κατά την αρχαιότητα, με την αξιοποίηση πρωτογενούς ιστορικού υλικού, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, μέσα από τη σταδιακή εμφάνιση στοιχείων του οπτικού ντοκουμέντου, να επικεντρώσουν την προσοχή τους και να μελετήσουν με λεπτομερή τρόπο συγκεκριμένα σημεία, να κάνουν υποθέσεις και να προχωρήσουν σε πιθανές αναθεωρήσεις στη βάση των νέων εμφανιζόμενων στοιχείων. Με τη συνολική εμφάνιση του οπτικού ντοκουμέντου, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν πληροφοριακό υλικό για όλα τα εμφανιζόμενα σημεία, να κατανοήσουν τις τυχόν αρχικές παρανοήσεις και να εκφράσουν την προσωπική τους άποψη. Τέλος, με την παροχή συνοδευτικού ιστορικού υλικού, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν το περιεχόμενο του συγκεκριμένου οπτικού ντοκουμέντου και με άλλα του ίδιου θεματικού πεδίου, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος, να κατανοήσουν τη μερικότητα κάθε ιστορικής πηγής και να διευρύνουν την ιστορική τους σκέψη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
22269.331 (KΒ)
TYPICAL LEARNING TIME
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11109
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
12/09/2019
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
pedagogical design group member: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
content editor: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
technical designer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
technical implementer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
subject matter expert: Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
team coordinator: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
instructional designer: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
metadata validator: Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ], Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE