Ιστορικα ερωτηματα και πηγες - Η οικονομια της αρχαιοτητας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με την αξιοποίηση αυθεντικού ιστορικού υλικού για την οικονομία κατά την ελληνική αρχαιότητα. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν την παιδαγωγική και ιστορική διάσταση του ιστορικού ερωτήματος και να διακρίνουν το ιστορικό υλικό ανά ιστορικό ερώτημα. Η δραστηριότητα διερεύνησης συμβάλλει, επίσης, στο να αναγνωρίσουν οι μαθητές επιμέρους στοιχεία της οικονομίας, να εμπλακούν με όψεις ενσυναίσθησης με την πραγματικότητα της αρχαιότητας, να κατανοήσουν το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο και να δημιουργήσουν τις δικές τους προσωπικές αφηγήσεις.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ανάγνωση ιστορικών πηγών για την κατανόηση του ρόλου του ιστορικού ερωτήματος, με την αξιοποίηση αυθεντικού ιστορικού υλικού για την οικονομία της αρχαιότητας, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την ανάδειξη της παιδαγωγικής και ιστορικής διάστασης του ιστορικού ερωτήματος και την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν ιστορικές πηγές για τις οικονομικές δραστηριότητες των αρχαίων Ελλήνων, να τις κατατάξουν ανά ιστορικό ερώτημα, να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους, να έχουν την ανάλογη ανατροφοδότηση και να διορθώσουν τις αρχικές επιλογές τους. Στη συνέχεια, έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τις πηγές κάθε ιστορικού ερωτήματος και να γνωρίσουν στοιχεία για τις αγροτικές και βιοτεχνικές ασχολίες των αρχαίων Ελλήνων. Ακόμη, μέσω της δραστηριότητας διερεύνησης, οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος, να προχωρήσουν στην απάντηση των ιστορικών ερωτημάτων και να εξαγάγουν συμπεράσματα σχετικά με τις δυνατότητες των διαθέσιμων ιστορικών πηγών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
5122.866 (KΒ)
TYPICAL LEARNING TIME
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11110
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
12/09/2019
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Institutions, political organization Institutions, political organizationInstitutions, political organization
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
pedagogical design group member: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
content editor: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
technical designer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
technical implementer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
subject matter expert: Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
team coordinator: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
instructional designer: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
metadata validator: Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ], Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE