Επιπεδα αναγνωσης ιστορικης πηγης - Το αθηναϊκο πολιτευμα των κλασικων χρονων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με υλικό από την πολιτική και κοινωνική ιστορία της Αθήνας των κλασικών χρόνων, με σκοπό την κατανόηση των επιμέρους επιπέδων επεξεργασίας και ανάγνωσης των ιχνών του ιστορικού παρελθόντος. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής διερεύνησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα οπτικό ντοκουμέντο και συγκεκριμένα ένα σχεδιάγραμμα του αθηναϊκού πολιτεύματος κατά την κλασική εποχή, προκειμένου να διατυπώσουν ιστορικά ερωτήματα, να κάνουν υποθέσεις και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Το μαθησιακό αντικείμενο συμβάλλει, επίσης, στο να διακρίνουν οι μαθητές τις δυνατότητες κάθε ιστορικής πηγής ως ιστορικού τεκμηρίου, να εμπλακούν με όψεις ενσυναίσθησης με τη παρελθοντική πραγματικότητα και να κατανοήσουν όψεις του ευρύτερου ιστορικού πλαισίου της εποχής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ανάγνωση ιστορικών πηγών με στόχο την κατανόηση των πολλαπλών επιπέδων της διαδικασίας ανάγνωσης, με την αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού για την αρχαία ελληνική ιστορία, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την ανάδειξη της παιδαγωγικής και ιστορικής διάστασης του ιστορικού ερωτήματος και την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, με την αξιοποίηση διαγραμμάτων του αθηναϊκού πολιτεύματος κατά τη διάρκεια των κλασικών χρόνων, να διαμορφώσουν ιστορικά ερωτήματα, να γνωρίσουν στοιχεία για την πολιτική οργάνωση της αρχαίας Αθήνας, να κάνουν υποθέσεις και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Μέσα από τη δραστηριότητα διερεύνησης, μπορούν, επίσης, να διακρίνουν επιμέρους στοιχεία της εμπρόθετης λειτουργίας του δημιουργού της πηγής, να καταδείξουν πιθανές μορφές μονομέρειας και προκατάληψης, να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου και να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται, ακόμη, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τις δυνατότητες κάθε πηγής ως ιστορικού τεκμηρίου, να διατυπώσουν νέα ερωτήματα, να προχωρήσουν στην απάντηση του αρχικού ιστορικού ερωτήματος και να επανέλθουν για διορθώσεις.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
4172.83 (KΒ)
TYPICAL LEARNING TIME
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11111
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
12/09/2019
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Institutions, political organization Institutions, political organizationInstitutions, political organization
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
pedagogical design group member: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
content editor: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
technical designer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
technical implementer: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
subject matter expert: Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
team coordinator: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
instructional designer: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
metadata validator: Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ], Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE