Σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ ηλεκτρικών τάσεων, έντασης ρευμάτων και αντιστάσεων όταν οι δύο αντιστάτες συνδέονται σε σειρά και παράλληλα μεταξύ τους. Γίνεται χρήση της προσομοίωσης «Κατασκευή κυκλωμάτων» της ιστοσελίδας PhET Colorado (μετάφραση στα ελληνικά της προσομοίωσης “circuit-construction-kit-dc_el.jar” Επιπρόσθετη αξία του λογισμικού είναι η παραμετροποίηση του εικονικού πειράματος και η δυνατότητα ελέγχου και αλλαγής των μεταβλητών τάση και αντίσταση. Η εφαρμογή του εικονικού εργαστηρίου είναι απλή στη χρήση και δεν απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις, ενώ η κατασκευή ενός κυκλώματος με μπαταρία και λαμπτήρες καθώς και η σύνδεση σε αυτό αμπερομέτρων και βολτομέτρων γίνεται εύκολα και γρήγορα από τους μαθητές. Η καλαίσθητη διεπαφή της εφαρμογής επιτρέπει επιπρόσθετα την άμεση οπτικοποίηση εννοιών – όπως τα ηλεκτρόνια του κυκλώματος – καθώς και την κίνηση αυτών αναλόγως της έντασης του ρεύματος – γεγονός που δεν μπορεί να γίνει αισθητό με την εκτέλεση της εργαστηριακής άσκησης με τον παραδοσιακό τρόπο. Επιτρέπει επίσης την εύκολη μετάβαση από την πραγματική «ρεαλιστική» αναπαράσταση του κυκλώματος στην αντίστοιχη συμβολική και αντίστροφα. Η διδακτική προσέγγιση της εφαρμογής μπορεί να πραγματοποιηθεί γρήγορα και με ασφάλεια ενώ οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, συνθήκες που πολύ δύσκολα εξασφαλίζονται σε πραγματικό εργαστήριο ηλεκτρισμού. Το περιβάλλον της προσομοίωσης είναι ελκυστικό για τους μαθητές λόγω των γραφικών του και το περιβάλλον διεπαφής είναι απλό και εύχρηστο ακόμα και για τυχαίους χρήστες. Επιπλέον οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επαναλάβουν την προσομοίωση μέσω δικτύου στο σπίτι τους και να ασκηθούν σε αυτήν. Επίσης η δυνατότητα διερεύνησης που προσφέρει το συγκεκριμένο εικονικό εργαστήριο εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Η άμεση ανατροφοδότηση οδηγεί σε διδακτικά οφέλη που ο διδάσκων έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει. Οι προσομοιώσεις των Phet “τρέχουν” διαδικτυακά, αλλά είναι δυνατόν και να εκτελεστούν και εκτός δικτύου εφόσον έχει γίνει μεταφόρτωση από τον διδάσκοντα.