Με εποπτικό μέσο την παρουσίαση εξηγούμε στους μαθητές την έννοια του μέτρου,ι τον τρόπο με τον οποίο σημειώνεται στο πεντάγραμμο και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η μουσική ανάγνωση. Γίνεται αναφορά στις διάρκειες (ήμισυ,τέταρτα, όγδοα και παύσεις) καθώς και τις ονομασίες των φθογγοσήμων. Καλούμε τους μαθητές αφού ακούσουν τα παραδείγματα να εκτελέσουν αρχικά τις κινήσεις του χεριού (παράδειγμα 1) και κατόπιν να εκτελέσουν το παράδειγμα 2 πρώτα ρυθμικά και κατόπιν μελωδικά. Αν υπάρχει χρόνος γίνεται και η γραπτή άσκηση που επισυνάπτεται, να χωρίσουν δηλαδή τη δοσμένη μελωδία, με διαστολές, σε μέτρα (ανά δύο χρόνους). Αν δεν υπάρχει χρόνος μπορεί να δοθεί για το σπίτι,