Το παρόν βιβλίο απευθύνεται πρωταρχικά σε όσους διδάσκουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ή ως ξένη στις αγγλόφωνες χώρες ανά τον κόσμο, σε επίπεδο στοιχειώδους (δημοτικής) εκπαίδευσης και όχι μόνον. Ο σκοπός της αξιοποίησης του είναι α βοηθά τους εκπαιδευτικούς να «δουν» το πλαίσιο της διδασκαλίας και της αξιολόγησης των μαθητών ως μία κυκλική, δυναμική και συνεχώς ανανεούμενη πορεία με επίκεντρο τον/την μαθητή/-τρια και τις συγκεκριμένες γλωσσικές ανάγκες τους. Για να επιτευχθεί αυτό, προτείνονται συγκεκριμένοι τρόποι διαμορφωτικής αξιολόγησης και αυτο-αξιολόγησης μέσω των οποίων αναδεικνύονται οι δυνατότητες και οι ανάγκες των διδασκόμενων στη γνώση και χρήση της ελληνικής γλώσσας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η αξιολόγηση ανατροφοδοτεί τον προγραμματισμό της διδακτικής πράξης ορίζοντας τους εκάστοτε γλωσσομαθησιακούς στόχους των δύο κύριων μαθησιακών επιπέδων στην τάξη. Μέσα από το παρόν εγχειρίδιο αναμένεται ότι : o οι μαθητές/-τριες θα γνωρίσουν σε βάθος τις ατομικές γλωσσομαθησιακές ανάγκες τους, o οι εκπαιδευτικοί θα προγραμματίζουν με πιο συνειδητό και συγκεκριμένο τρόπο τις διδακτικές ενέργειές τους θέτοντας τους στόχους που αναδεικνύει η αξιολόγηση της μάθησης των μαθητών στο κέντρο βάρους της διδασκαλίας τους, o οι γονείς θα λαμβάνουν πρακτικές συμβουλές από τους εκπαιδευτικούς για την κατάκτηση των εκάστοτε στόχων του παιδιού τους.