Παραγοντες που επηρεαζουν τη θεση Χημικης Ισορροπιας -Αρχη Le Chatelier -Μερος Α΄
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τρίλεπτης διάρκειας βίντεο ,αποτελεί το πρώτο από τα δύο βίντεο, με τα οποία παρουσιάζεται η έννοια της χημικής ισορροπίας ,οι παράγοντες που την επηρεάζουν και καθορίζουν τη θέση μιας χημικής ισορροπίας και η αρχή Le Chatelier. Η επίδραση των τριών παραγόντων (ΔΤ,ΔC,ΔP) στη μετατόπιση της θέσης της χημικής ισορροπίας , εκτιμάται με βάση την αρχή Le chatelier και παρουσιάζεται τόσο στο Α΄ όσο και στο Β΄μέρος,μέσω τριών διαφορετικών χημικών συστημάτων που βρίσκονται σε χημική ισορροπία. Για την μελέτη της επίδρασης της μεταβολής της θερμοκρασίας στη θέση της χημικής ισορροπίας αξιοποιείται η αντίδραση διάσπασης του SO3 σε SO2 και O2 .(Βίντεο Μέρος Α ) Στο δεύτερο βίντεο που αποτελεί το Μέρος Β΄ , παρουσιάζονται : α) Η αντίδραση σύνθεσης CO από CO2 και στερεό C,αποτελώντας το αντικείμενο για τη μελέτη της επίδρασης της μεταβολής της συγκέντρωσης στη θέση ισορροπίας . β) Η αντίδραση σύνθεσης της αμμωνίας ΝΗ3 ,αποτελεί τυπικό παράδειγμα συστήματος αερίων σωμάτων και θεωρείται σύστημα κατάλληλο για την μελέτη της επίδρασης της μεταβολής της πίεσης στη θέση της χημικής ισορροπίας . Παράλληλα σε όλα τα παραδείγματα ,εκτιμάται η επίπτωση στην απόδοση της αντίδρασης από την μετατόπιση της θέσης ισορροπίας καθώς αυτό αποτελεί μια οικονομικά ενδιαφέρουσα παράμετρο της χημικής βιομηχανίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το βίντεο μπορεί να ενταχθεί στην διαδικασία της διδασκαλίας της θεματικής ενότητας Χημική Ισορροπία. Μέσω των οπτικοποιημένων χημικών αντιδράσεων και με τη χρήση προσομοιωμάτων επιδιώκεται να γίνει πιο εύκολα κατανοητή η ιδέα της αμφίδρομης πορείας μιας αντίδρασης και των παραγόντων που μπορούν να μετατοπίσουν τηνν αντίδραση προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Στόχος του βίντεο είναι να εξυπηρετήσει και να διευκολύνει το διδάσκοντα αλλά και τον μαθητή ο οποίος επιδιώκεται μετά την παρακολούθηση να μπορεί να απαντήσει σε ερωτήματα όπως:Προς ποιά κατεύθυνση θα μετατοπιστεί η χημική ισορροπία άν μεταβάλλουμε κάποιον από τους παράγοντες ; Πως μπορούμε να αυξήσουμε την απόδοση μιας αντίδρασης, που μπορεί να έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον; Να μπορεί επίσης να αναφέρει την αρχή Le Chatelier και να γνωρίζει πότε και πως να την εφαρμόζει. Να κατανοήσει τη σπουδαιότητα της αρχής Le Chatelier ως ένα σημαντικό εργαλείο που : α)επιτρέπει να προβλέψουμε τι θα συμβεί σε ένα χημικό σύστημα που βρίσκεται σε ισορροπία μετά την προσθήκη κάποιας ουσίας και β)μας δίνει την δυνατότητα ελέγχου της πορείας μιας αντίδρασης . Με την εφαρμογή της αρχής Le Chatelier μπορούμε να προωθήσουμε την αντίδραση προς την κατεύθυνση που μας ενδιαφέρει συνήθως με στόχο την αύξηση της παραγωγής προϊόντων με παράλληλη μείωση του κόστους .


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
video/mp4
SIZE
94238.911 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1609
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Chemistry ChemistryChemistry > Chemical reactions Chemical reactionsChemical reactions > Chemical balance Chemical balanceChemical balance
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Χαχόλα Στεργιανή
graphical designer: Χαχόλα Στεργιανή
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Χαχόλα Στεργιανή
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE