Το παραμύθι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί παιδαγωγικά με ποικίλους τρόπους, ανάλογα με την οικολογία της σχολικής μας τάξης (ηλικία μαθητών, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ιδιαιτερότητες, ανάγκες, ταλέντα, διαθέσιμος χρόνος κτλ).Εναλλακτικά προτείνονται τα εξής: -Ανάγνωση του παραμυθιού στην τάξη με κατάλληλες παύσεις, ώστε οι μαθητές να κάνουν υποθέσεις για την εξέλιξή του. -Ανάγνωση όλου του παραμυθιού και αλλαγή στον τίτλο, στο είδος των ζώων, στα ονόματα των ηρώων, στον χώρο, αφαίρεση ή προσθήκη ηρώων, αλλαγή σκηνών και τέλους κτλ. -Να δοθεί φωνή σε πρόσωπα που αποσιωπούνται, όπως πχ ο πατέρας της γαριδούλας. -Ασκήσεις ενσυναίσθησης για το πώς αισθάνεται η μαμά γαρίδα για το απείθαρχο παιδί της, για την αιχμαλωσία του, για την περιπέτειά του, πώς αισθάνεται η γαρίδα πριν και μετά την εμπειρία της κτλ. -Επαναδιήγηση παραμυθιού από την πλευρά πχ της φίλης της της Τράστι. -Οργάνωση της δίκης της σουπιάς και των ξιφίων και απόδοση ευθυνών και ποινών. -Συνέντευξη της γαρίδας στον Τύπο μετά την εμπειρία της. -Δραματοποίηση όλου ή σκηνών του παραμυθιού. -Εικονογράφηση της αγαπημένης σκηνής των μαθητών. -Μουσική επένδυση παραμυθιού. -Δημιουργία πληροφοριογραφήματος με κανόνες Ασφάλειας στο Διαδίκτυο, όπως συνάγονται από το παραμύθι, και προσθήκη άλλων.