Με τη διαδραστική εικόνα επιχειρείται οι μαθητές/τριες να σκεφτούν το θέμα του αθλητισμού μέσα από κάποιες έννοιες συνυφασμένες με αυτόν, παρατηρώντας αρχικά την εικόνα και μετά ανακαλύπτοντας όσα κρύβει. Αυτά είναι ερωτήματα που εκφέρονται ως διλήμματα της μορφής «το 1 ή/και το 2ο». Ρόλος τους είναι να εισαγάγουν έναν προβληματισμό αφενός, αφετέρου παρέχουν εξωτερικές πηγές πληροφοριών-ιδεών (εικόνα, κείμενα, βίντεο, διαδραστική άσκηση), προκειμένου οι μαθητές/μαθήτριες να «συνομιλήσουν» μαζί τους, αντιπαραβάλλοντας με όσα έχουν αυτοί/αυτές στο μυαλό τους και αντλώντας τα στοιχεία που κρίνουν, αφού τις μελετήσουν, ότι απαντούν στα ερωτήματα.