Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό με στόχο την παρουσίαση του μηχανισμού δράσης των ενζύμων και ως έναυσμα για την ανάπτυξη συζήτησης με τους μαθητές για τον ρόλο των ενζύμων στις μεταβολικές διεργασίες των οργανισμών. Στη διάρκεια της συζήτησης, σκόπιμη είναι: (i) η επισήμανση της χημικής φύσης των ενζύμων, (ii) η αποσαφήνιση των εννοιών του ενεργού κέντρου του ενζύμου και του ενζυμικού υποστρώματος, (iii) η αναγνώριση του ρόλου των ενζύμων στην κατάλυση αντιδράσεων αναβολισμού και καταβολισμού που συμβαίνουν στο ενδοκυτταρικό περιβάλλον και εξωκυτταρικά, (iv) η συσχέτιση της τρισδιάστατης δομής των ενζύμων με τη δράση τους και η ερμηνεία της εξειδίκευσής της, (v) η αναφορά σε παράγοντες που επηρεάζουν την ενζυμική δράση (θερμοκρασία, pΗ κ.ά.).
Η διαδραστική άσκηση του μαθησιακού αντικειμένου προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους μαθητές προκειμένου να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους ή/και να επαναφέρουν στη μνήμη τους όρους, έννοιες και λειτουργίες που διδάχθηκαν και αφορούν στα δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των ενζύμων.