Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό, προκειμένου οι μαθητές: (i) να συσχετίσουν τη λειτουργία της κυτταρικής αναπνοής με τη διάσπαση των χημικών ουσιών της τροφής και την απελευθέρωση ενέργειας, (ii) να κατανοήσουν τον ρόλο των μιτοχονδρίων ως «ενεργειακών κέντρων» των ευκαρυωτικών κυττάρων, (iii) να αντιληφθούν τη συμμετοχή του οξυγόνου στις αντιδράσεις της αερόβιας κυτταρικής αναπνοής, (iv) να συνδυάσουν την ανταλλαγή αερίων στο κύτταρο (είσοδος οξυγόνου, αποβολή διοξειδίου του άνθρακα) με το φαινόμενο της διάχυσης μέσω της πλασματικής μεμβράνης.