Με αφορμή την προβολή βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=jCT6AjmiFZ4 για τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού , τη https://www.unicef.org/greece/%CF%83%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%8D Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού και βασιζόμενοι σε προϋπάρχουσες γνώσεις οι μαθητές σχολιάζουν γιατί πρέπει να αντιμετωπίζονται τα παιδιά όχι ως παθητικοί αποδέκτες φιλανθρωπίας αλλά ως ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η δραστηριότητα αυτή προκαλεί τους μαθητές να οργανώσουν την επιχειρηματολογία τους στο θέμα και να εξασκηθούν στην εκφορά επιχειρηματολογικού λόγου. Η διαδικασία παραγωγής λόγου πραγματοποιείται σε τρία στάδια: • προ-ομιλητικό στάδιο: Στο στάδιο αυτό γίνεται συλλογή και επεξεργασία πληροφοριακού υλικού (επιστημονικά και δημοσιογραφικά άρθρα, επιφυλλίδες, ερευνητικά δεδομένα, εικόνες / ομιλητικό στάδιο: οι μαθητές μετασχηματίζουν τις πληροφορίες σε κείμενο των πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν μέσω της επεξεργασίας του υλικού που προσπελάστηκε στο προσυγγραφικό στάδιο. • μεθομιλητικό στάδιο: μετά τη συγγραφή της πρώτης κειμενικής εκδοχής (draft), οι μαθητές εμπλέκονται σε διαδικασία αυτοαξιολόγησης και αναθεώρησης του κειμένου τους σε επίπεδο έκφρασης, περιεχομένου και δομής.