Η εφευρεση της τυπογραφιας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ηλεκτρονικό βιβλίο που περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε το πρώτο τυπογραφικό στοιχείο από τον εφευρέτη της τυπογραφίας, τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο. Περιγράφονται: 1. Η κατασκευή στοιχείων Για την κατασκευή ενός καλουπιού απαιτούνταν, καταρχήν, μία ξύλινη ράβδος σε μορφή παραλληλεπίπεδου. Επάνω σε αυτή χαράζονταν ανάγλυφο και αντίστροφο (με καθρεπτισμένη μορφή) ένα γράμμα του αλφαβήτου. 2.Η δημιουργία αποτυπώματος Η ράβδος που έφερε το χάραγμα του γράμματος, πιέζονταν επάνω σε εύπλαστο και ανθεκτικό πηλό, δημιουργώντας ένα αποτύπωμα. 3. Αποτύπωση Αποτύπωση της ράβδου στον πηλό. 4. Καλούπωμα Τοποθέτηση καλουπιού 5. Χύτευση Το αποτύπωμα αυτό χρησίμευε ως καλούπι για τη χύτευση (μεταφορά του μετάλλου σε υγρή μορφή μέσα στο καλούπι) σκληρού μετάλλου. 6. Δημιουργία καλουπιού Το μέταλλο που χύθηκε στερεοποιείται και δημιουργείται το καλούπι. 7. Τυπογραφική μηχανή-Πιεστήριο Πολλά τέτοια στοιχεία κάθε ένα εκ των οποίων απεικόνιζε ένα γράμμα τοποθετούνταν το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας λέξεις, οι λέξεις αράδες (στίχους-γραμμές), οι αράδες στήλες αυτές σελίδες. Η κάθε σελίδα προσαρμόζονταν σφιχτά σε ένα τετράγωνο τελάρο. Τα στοιχεία τα τοποθετούσαν στην τυπογραφική μηχανή. Είναι ή μαύρη πλάκα στην εικόνα. 8. Αποτελέσματα της εφεύρεσης Με την τυπογραφία η γραπτή σκέψη κι η εικόνα μπορούσαν πια να διατηρηθούν και να κυκλοφορήσουν σε χιλιάδες αντίτυπα, ώστε να γίνουν προσιτές στον πολύ κόσμο.Τα βιβλία πλέον είναι λιγότερο ογκώδη και περισσότερο καλαίσθητα.Τα κείμενα πλέον προορίζονται λιγότερο για να διαβάζονται ενώπιον κοινού και περισσότερο για ατομική σιωπηρή μελέτη.Η γνώση έπαυσε να είναι προνόμιο των αριστοκρατών και των πλουσίων επιτρέποντας έτσι μεγάλο αριθμό ανθρώπων να μοιραστούν και να συζητήσουν παλιότερες και νέες ιδέες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάστηκε και χρησιμοποιήθηκε το πρώτο τυπογραφικό στοιχείο για τη δημιουργία του πρώτου τυπογραφικού βιβλίου. Επίσης δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να διερευνήσουν τα οφέλη της εφεύρεσης της τυπογραφίας και τον αντίκτυπό τους στη μαζική διακίνηση της γνώσης και της πληροφορίας. Όσον αφορά την εκπαίδευση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διερεύνησης των λόγων που έγινε εφικτή η δημιουργία καθολικής και δημόσιας εκπαιδευσης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
10 - 15
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
2497.192 (KΒ)
TECHNICAL REQUIREMENTS
Αφού κατεβάσετε το συμπιεσμένο αρχείο σε μορφή zip, το αποσυμπιέζετε και στη συνέχεια κάνετε διπλό κλικ στο αρχείο index.html για να τρέξει η εφαρμογή.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/935
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE