Διδακτικη προσεγγιση της Μικρασιατικης Καταστροφης- Ιστορια - Λογοτεχνια - ΤΠΕ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Με αφορμή το μάθημα της Νεότερης Ιστορίας και συγκεκριμένα την ενότητα της Μικρασιατικής Καταστροφής οι μαθητές καλούνται σε πρώτη φάση να ερευνήσουν την τοπική ιστορία της περιοχής του Αιγάλεω σε σχέση με το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός. Οι μαθητές θα εστιάσουν : 1. Στη μελέτη ιστορικών πηγών μέσω των αρχείων του Δήμου και του Μουσείου Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω 2. Στις μαρτυρίες κατοίκων του Αιγάλεω 3. Στη λογοτεχνία αναφορικά με την εποχή και το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό. Μετά τη συγκέντρωση του σχετικού υλικού, θα δραματοποιήσουν ένα μικρό τμήμα του έργου τους προκειμένου να αποδώσουν παραστατικότερα το νόημα της ιστορίας και τελικά θα συνεργαστούν για την παραγωγή του ψηφιακού έργου και συγκεκριμένα ψηφιακής αφήγησης που θα αναδείξει την παρουσία των προσφύγων από τη Μικρασία στην περιοχή του Αιγάλεω.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές με την μέθοδο Project θα κινητοποιηθούν και θα οριστεί από κοινού με τους διδάσκοντες η πορεία μελέτης του θέματος. Θα επισκεφθούν το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω ώστε να ξεναγηθούν στους χώρους, να παρατηρήσουν αυθεντικά κειμήλια Μικρασιατών που ήρθαν πρόσφυγες το 1922 στο Αιγάλεω και να συμμετέχουν στη βιωματική δράση "Μια βαλίτσα αναμνήσεις". Θα πάρουν συνέντευξη από μέλος του Συλλόγου Μικρασιατών και θα καταγράψουν τις μαρτυρίες του. Με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο θα εργαστούν σε υποομάδες και θα αναλάβουν από ένα συγκεκριμένο τομέα έρευνας, τον οποίο θα παρουσιάσουν στη συνέχεια στην ολομέλεια. Επιπρόσθετα θα γίνει μελέτη πεδίου στην περιοχή του Αιγάλεω με λήψη φωτογραφικού υλικού και αναζήτηση μαρτυριών με τη μέθοδο συνεντεύξεων. Για τη δημιουργία του έργου ψηφιακής αφήγησης οι μαθητές προτρέπονται να χρησιμοποιήσουν λογισμικά ανοιχτού κώδικα. Θα δημιουργήσουν το λογότυπο της ομάδας τους. Θα δημιουργήσουν animation με λέξεις κλειδιά από την Ιστορία. Θα συγκεντρώσουν εικόνες από ιστορικά αρχεία και θα τις επεξεργαστούν ηλεκτρονικά. Θα γράψουν αφηγηματικά κείμενα αναφορικά με τα γεγονότα. Θα δημιουργήσουν βίντεο και ηχογραφήσεις με συνεντεύξεις και ιστορικές αναφορές. Θα αποτυπώσουν στο χάρτη τις διαδρομές της προσφυγιάς. Θα μοντάρουν τις δημιουργίες τους για να ολοκληρωθεί το παραγόμενο έργο. Θα υποβάλλουν το έργο τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό του Ιδρύματος Ωνάση Hack the map. Ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν : logomaker (online): κατασκευή λογότυπου της ομάδας. scratch (on line): προγραμματισμός (κίνηση λέξεων κλειδιών πάνω στο χάρτη). lunapic & photopea (online): επεξεργασία και μοντάζ εικόνων, φωτογραφιών και χαρτών. shotcut: δημιουργία και μοντάζ βίντεο από εικόνες, ήχους και από τα στοιχεία που θα βρεθούν από απογόνους προσφύγων ή από ιστορικά αρχεία. audacity: δημιουργία και μοντάζ ηχογραφημένων συνεντεύξεων και μουσικών αρχείων. Ηχογράφηση & βιντεοσκόπηση: (λογισμικά ενσωματωμένα στις κινητές συσκευές) Ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση. free cam 8 : καταγραφή οθόνης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/pdf
SIZE
77.464 (KΒ)
TECHNICAL REQUIREMENTS
Οι μαθητές με την μέθοδο Project θα κινητοποιηθούν και θα οριστεί από κοινού με τους διδάσκοντες η πορεία μελέτης του θέματος. Θα επισκεφθούν το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω ώστε να ξεναγηθούν στους χώρους, να παρατηρήσουν αυθεντικά κειμήλια Μικρασιατών που ήρθαν πρόσφυγες το 1922 στο Αιγάλεω και να συμμετέχουν στη βιωματική δράση "Μια βαλίτσα αναμνήσεις". Θα πάρουν συνέντευξη από μέλος του Συλλόγου Μικρασιατών και θα καταγράψουν τις μαρτυρίες του. Με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο θα εργαστούν σε υποομάδες και θα αναλάβουν από ένα συγκεκριμένο τομέα έρευνας, τον οποίο θα παρουσιάσουν στη συνέχεια στην ολομέλεια. Επιπρόσθετα θα γίνει μελέτη πεδίου στην περιοχή του Αιγάλεω με λήψη φωτογραφικού υλικού και αναζήτηση μαρτυριών με τη μέθοδο συνεντεύξεων. Για τη δημιουργία του έργου ψηφιακής αφήγησης οι μαθητές προτρέπονται να χρησιμοποιήσουν λογισμικά ανοιχτού κώδικα. Θα δημιουργήσουν το λογότυπο της ομάδας τους. Θα δημιουργήσουν animation με λέξεις κλειδιά από την Ιστορία. Θα συγκεντρώσουν εικόνες από ιστορικά αρχεία και θα τις επεξεργαστούν ηλεκτρονικά. Θα γράψουν αφηγηματικά κείμενα αναφορικά με τα γεγονότα. Θα δημιουργήσουν βίντεο και ηχογραφήσεις με συνεντεύξεις και ιστορικές αναφορές. Θα αποτυπώσουν στο χάρτη τις διαδρομές της προσφυγιάς. Θα μοντάρουν τις δημιουργίες τους για να ολοκληρωθεί το παραγόμενο έργο. Θα υποβάλλουν το έργο τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό του Ιδρύματος Ωνάση Hack the map. Ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν : logomaker (online): κατασκευή λογότυπου της ομάδας. scratch (on line): προγραμματισμός (κίνηση λέξεων κλειδιών πάνω στο χάρτη). lunapic & photopea (online): επεξεργασία και μοντάζ εικόνων, φωτογραφιών και χαρτών. shotcut: δημιουργία και μοντάζ βίντεο από εικόνες, ήχους και από τα στοιχεία που θα βρεθούν από απογόνους προσφύγων ή από ιστορικά αρχεία. audacity: δημιουργία και μοντάζ ηχογραφημένων συνεντεύξεων και μουσικών αρχείων. Ηχογράφηση & βιντεοσκόπηση: (λογισμικά ενσωματωμένα στις κινητές συσκευές) Ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση. free cam 8 : καταγραφή οθόνης.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2666
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods > Methods and techniques of narration Methods and techniques of narrationMethods and techniques of narration
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT)
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
technical manager: Αικατερίνη Τρανού
creator: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
script writer: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
pedagogical design group member: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
subject matter expert: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
educational team member: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
technical designer: Αικατερίνη Τρανού
technical team member: Αικατερίνη Τρανού
technical implementer: Αικατερίνη Τρανού
graphical designer: Αικατερίνη Τρανού
initiator: Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΑΓΑΠΗ
publisher: ΙΤΥΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω (Τρανού Αικ - Μακρή Μ. - Μυλωνάκη Α.)
metadata licensor: ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΑΓΑΠΗ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω (Τρανού Αικ - Μακρή Μ. - Μυλωνάκη Α.)
QUALITY SEALS  
LICENSE