Παραγοντες που επηρεαζουν την τριβη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί μια πρόταση πειραματικής μελέτης των παραγόντων που επηρεάζουν την τριβή με χρήση προσομοιώσεων που έχουν κατασκευαστεί για το σκοπό της διδασκαλίας με το λογισμικό μοντελοποίησης Interactive Physics. Η διδακτική πρόταση ακολουθεί τα βήματα του επιστημονικά εξελισσόμενου ερευνητικού μοντέλου: «Έναυσμα, Υπόθεση, Πειραματισμός, Διατύπωση συμπερασμάτων, Γενικεύσεις». Η διδασκαλία με τη βοήθεια των προσομοιώσεων καθιστά ευκολότερη και ουσιαστικότερη τη μελέτη των παραγόντων από τους οποίους εξαρτάται ή δεν εξαρτάται η τριβή, ιδιαίτερα όσον αφορά στην εξάρτηση της τριβής από το εμβαδόν της επιφάνειας του σώματος που τρίβεται.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι διδακτικοί στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο είναι οι μαθητές να διαπιστώσουν ότι: (α) η τριβή που ασκείται σε ένα σώμα, όταν αυτό ολισθαίνει πάνω σε μια επιφάνεια, εξαρτάται από το είδος των επιφανειών που τρίβονται, (β) η τριβή που ασκείται σε ένα σώμα, όταν αυτό ολισθαίνει πάνω σε μια επιφάνεια, εξαρτάται από το βάρος του σώματος και (γ) η τριβή που ασκείται σε ένα σώμα, όταν αυτό ολισθαίνει πάνω σε μια επιφάνεια, δεν εξαρτάται από το εμβαδόν της επιφάνειας του σώματος. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών οι διδακτικοί στόχοι είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με τη χρήση και λειτουργία του λογισμικού Interactive Physics. Τέλος ως προς τη μαθησιακή διαδικασία οι διδακτικοί στόχοι είναι οι μαθητές: (α) να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν προκειμένου να επιτύχουν τους προτεινόμενους στόχους και (β) να επιχειρηματολογούν, να κάνουν υποθέσεις και να είναι σε θέση με πειραματικά δεδομένα να ελέγχουν τις μεταβλητές και να εξαγάγουν συμπεράσματα για την τριβή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
10 - 13
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
1710.067 (KΒ)
TECHNICAL REQUIREMENTS
Η διδακτική πρόταση υλοποιείται στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, με τον απαιτούμενο αριθμό ηλεκτρονικών υπολογιστών (10-12 ηλεκτρονικούς υπολογιστές) με εγκατεστημένο το λογισμικό μοντελοποίησης Interactive Physics. Εναλλακτικά το σενάριο μπορεί να υλοποιηθεί στην αίθουσα διδασκαλίας με τη χρήση βιντεοπροβολέα ή διαδραστικού πίνακα. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 2 ή 3 ατόμων με τρόπο ώστε οι ομάδες να είναι ανομοιογενείς ως προς το γνωστικό επίπεδο για να βοηθηθούν οι πιο αδύναμοι μαθητές. Παιδαγωγικά σωστό θα ήταν σε ορισμένες περιπτώσεις να λαμβάνονται υπόψη και οι επιλογές των μαθητών. Απαραίτητο κρίνεται να υπάρχει σε κάθε ομάδα κάποιος που να γνωρίζει όσο το δυνατόν καλύτερα χρήση Η/Υ. Τα μέλη της ομάδας πρέπει να έχουν ξεκάθαρους ρόλους κατά την διάρκεια της εργασίας τους (χειριστής του Η/Υ, γραμματέας που θα συμπληρώνει το φύλλο εργασίας, παρατηρητής αν και εφ όσον υπάρχει τρίτος στην ομάδα). Καλό είναι οι ρόλοι των μαθητών να εναλλάσσονται κατά την διάρκεια του μαθήματος.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2698
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physics PhysicsPhysics
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
team coordinator: ΚΙΡΓΙΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
METADATA CONTRIBUTORS
scientific metadata coordinator: ΚΙΡΓΙΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΚΙΡΓΙΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΚΙΡΓΙΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE