Το λουζερακι, μια ιστορια κατα του σχολικου εκφοβισμου: προσεγγιση εκτενους λογοτεχνικου εργου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σενάριο βασίζεται στην προσέγγιση εκτενούς λογοτεχνικού έργου με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο. Το λογοτεχνικό βιβλίο θίγει το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, της απόρριψης και της απομόνωσης που απασχολεί ιδιαίτερα τη σχολική κοινότητα. Η ηρωίδα του βιβλίου είναι μία μαθήτρια της Γ Γυμνασίου και ανήκει στην κατηγορία των αόρατων παιδιών του σχολείου, των παιδιών που περνούν απαρατήρητα. Κατά συνέπεια, εκτός της λογοτεχνική απόλαυσης και ό,τι αυτή συνεπάγεται, το συγκεκριμένο βιβλίο μας δίνει την ευκαιρία να προσεγγίσουμε ένα σημαντικό θέμα, να ευαισθητοποιήσουμε και να αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση των μαθητριών/ών. Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση προσδίδει ζωντάνια και αμεσότητα στον λόγο, γεγονός που καθιστά το βιβλίο ευκολοδιάβαστο σε συνδυασμό με τη μικρή έκταση. Παράλληλα, η συγγραφέας αποτυπώνει με ρεαλιστικό τρόπο την ψυχολογία της/του περιθωριοποιημένης/ου έφηβης/ου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η προσέγγιση του λογοτεχνικού βιβλίου αποτελείται από τρεις φάσεις: Α φάση: πριν την ανάγνωση Β φάση: κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης Γ φάση: μετά την ανάγνωση Για κάθε φάση δίνονται ενδεικτικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες δεν είναι δεσμευτικές. Έχουν ως στόχο να αποτελέσουν έμπνευση και να δώσουν ιδέες σε όποια/ο συνάδερφο αποφασίσει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο λογοτεχνικό βιβλίο. Βασική φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών για το εκτενές λογοτεχνικό έργο αποτελεί η αποκλειστική ανάγνωση του εντός της σχολικής τάξης. Κατά συνέπεια, μετά την εκφραστική ανάγνωση κάθε κεφαλαίου, αφιερώνεται χρόνος για ελεύθερη συζήτηση με βάση τα θέματα που αναδύονται. Το κοινό ομαδικό φύλλο εργασίας (βλ. παράρτημα) που διατρέχει τη Β φάση συμπληρώνεται σταδιακά από τις μαθήτριες/τους μαθητές. Έχει ως στόχο να μπορούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της πλοκής αλλά και πώς χτίζεται σταδιακά ο χαρακτήρας της ηρωίδας, καθώς προχωρά η ιστορία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/pdf
SIZE
1015.93 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2771
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
script writer: Μαρία Μιχάλη
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μιχάλη Μαρία
publisher: ΙΤΥΕ, ΙΤΥΕ
metadata licensor: Μιχάλη Μαρία
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE