Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ-ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΒΙΝΤΕΟ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σχέδιο μαθήματος που διαρκεί μία διδακτική ώρα με επίκεντρο την αξιοποίηση διαδραστικού βίντεο. Μέσα από αυτό το διαδραστικό βίντεο οι μαθητές μπορούν να εξερευνήσουν τη φιλοσοφία, τις ιδέες και τη διδακτική μέθοδο του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου. Με διαδραστικές ερωτήσεις, γραφικά και συναρπαστική αφήγηση, αυτό το βίντεο ταξιδεύει τους μαθητές πίσω στην αρχαία Αθήνα και τους παρουσιάζει την προσωπικότητα του Σωκράτη. Οι μαθητές ανακαλύπτουν τι διαφοροποιεί τον Σωκράτη από τους Φυσικούς Φιλοσόφους και τους Σοφιστές, έρχονται σε επαφή με τις ιδέες του για τη δικαιοσύνη, την αρετή και τη γνώση.
Προτείνεται εναλλακτικός σχεδιασμός με την ίδια στοχοθεσία, τη χρήση του διαδραστικού βίντεο και παράλληλη αξιοποίηση του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης. Σε αυτήν την εναλλακτική εκδοχή οι μαθητές μελετούν το βίντεο και αλληλεπιδρούν με τα στοιχεία του στο σπίτι ακολουθώντας ο καθένας τον δικό του ρυθμό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το σχέδιο μαθήματος και η εναλλακτική του πρόταση προβλέπουν τόσο ατομικές όσο και ομαδικές δραστηριότητες και προτείνουν να αξιοποιηθεί το βίντεο σε μια μαθητοκεντρική διδασκαλία, διερευνητικού ανακαλυπτικού χαρακτήρα και να προκαλέσει κριτική σκέψη και γόνιμο διάλογο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
SIZE
22.771 (KΒ)
TECHNICAL REQUIREMENTS
Το σενάριο έχει σχεδιαστεί για μία διδακτική ώρα. Ωστόσο, ανάλογα με το επίπεδο ετοιμότητας των μαθητών και τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε τάξης μπορεί να χρειαστεί μία επιπλέον ώρα. Στο βίντεο σχετικά με τον Σωκράτη και τη διδασκαλία του παρεμβάλλονται ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής, Σωστού-Λάθους. Το βίντεο σταματά, ο μαθητής απαντά, λαμβάνει ανατροφοδότηση και σε περίπτωση λάθους έχει τη δυνατότητα να επαναλάβει τη δραστηριότητα. Μετά την επίλυση της άσκησης, μπορεί να προχωρήσει.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2979
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Writer WriterWriter
Philosophy PhilosophyPhilosophy
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
script writer: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
content provider: ΕΡΤ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE