Γενιτσαρος με καθημερινη ενδυμασια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κεντρικό θέμα της εικόνας είναι η αναπαράσταση γενίτσαρου, που ανήκε στο επίλεκτο στρατιωτικό σώμα του οθωμανικού στρατού. Ο γενίτσαρος εδώ παρουσιάζεται με την καθημερινή του περιβολή και τα εξαρτήματα. Η παιδαγωγική αξιοποίηση της εικόνας αυτής μπορεί να συμβάλει στην κατανόηση της σχέσης των Οθωμανών κυριάρχων και των χριστιανών υποδούλων, καθώς και των όρων αυτής της σχέσης. Ο μαθητής καθίσταται παραγωγός ιστορικής γνώσης , με αφετηρία τη χρήση αυτής της εικόνας ως εμπειρικού υλικού-πηγής. Μέσω της χρήσης της αυξάνεται ο βαθμός εποπτικότητας και ακολουθείται μια επαγωγική πορεία προς τη γνώση. Προσφέρεται επίσης για διαθεματική προσέγγιση όπου συναιρούνται οι σκοποί της Ιστορίας, Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Καλλιτεχνικής Παιδείας Οι διδακτικοί στόχοι καλύπτουν και τους τρεις τομείς της ιεραρχίας: α) Γνώσης (γνώση βασισμένη σε γεγονότα) β) Διεργασίας (κριτική και δημιουργική σκέψη) γ) Στάσης (ενδιαφέρον και συμμετοχή)

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ποικίλων διδακτικών προσεγγίσεων: α)παρουσιάζεται ως στοιχείο εμπλουτισμένης – άμεσης διδασκαλίας σύμφωνα με τη γνωστική προσέγγιση. Ζητείται από τους μαθητές να νοηματοδοτήσουν την εικόνα και στη συνέχεια αυτή συνδέεται με την ιστορική πραγματικότητα στην οποία ανήκει β) μπορεί να παρουσιαστεί ως πηγή και να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο την διερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης. Οι μαθητές με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού και με συνεργατικό τρόπο θα παραγάγουν την επιζητούμενη ιστορική γνώση. Η αξιοποίηση του αποθέματος των ιστορικών γνώσεων που έχουν εσωτερικεύσει οι μαθητές εμπλέκει και την εποικοδομιστική προσέγγιση γ) μπορεί να χρησιμοποιηθεί απλώς ως ερέθισμα για βιωματική αφετηρία στο μάθημα μέσω της διεξαγωγής ιδεοκαταιγίδας ή διεξαγωγής ενός διαλόγου δ)μπορεί τέλος να χρησιμοποιηθεί ως στοιχείο για να δομηθεί μια διαθεματική δραστηριότητα είτε ως πηγή, είτε ως στοιχείο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, είτε ως είδος καλλιτεχνικής αναπαράστασης (γκραβούρα).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/159
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE