Hagia Sophia
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για γκραβούρα που απεικονίζει κίονες από πορφυρίτη της Ηλιούπολης και υδρία από την Πέργαμο στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης, και αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό, στο πλαίσιο ομαδικής Ερευνητικής Εργασίας, αναφορικά με την ιστορία και την αρχιτεκτονική του Ναού της Αγίας Σοφίας. Συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας της Β' τάξης Γυμνασίου. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί διαθεματικά με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα, να την περιγράψουν και να αναζητήσουν σε πηγές του διαδικτύου πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό του Ναού της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη. Επίσης, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) την ιστορία και την αρχιτεκτονική του συγκεκριμένου ναού, γ) τις σημερινές συνθήκες στις οποίες βρίσκεται σήμερα, καθώς και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση. Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής ερευνητικής δραστηριότητας οι μαθητές προτείνεται να μελετήσουν λογοτεχνικά έργα που θα επιλέξει ο εκπαιδευτικός, ώστε να εντοπίσουν γεγονότα, μηνύματα και συμβολισμούς που συνδέονται με το Ναό της Αγίας Σοφίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE