Herod and the three Magi
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στo παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται “Ο Ηρώδης και οι τρεις Μάγοι”. Πρόκειται για ψηφιδωτό που βρίσκεται στη Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη. Η Μονή της Χώρας (ή Καριγιέ Τζαμί) ήταν ελληνικό χριστιανικό μοναστήρι που το 16ο αιώνα μετατράπηκε από τους Οθωμανούς σε τζαμί. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο. Στόχος του αντικειμένου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν την αξία της βυζαντινής τέχνης και τη σχέση της με τη χριστιανική θρησκεία καθώς και να αντιληφθούν ότι οι καλλιτεχνικές εξελίξεις εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο της εποχής. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των θρησκευτικών για τη διδασκαλία της ιστορίας της Καινής Διαθήκης αλλά και της εκκλησιαστικής τέχνης και συγκεκριμένα της αγιογραφίας. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας για τη διδασκαλία της βυζαντινής τέχνης και συγκεκριμένα της ζωγραφικής καθώς τα ψηφιδωτά αποτελούν μία από τις κυριότερες μορφές έκφρασης για τη διακόσμηση στον εσωτερικό χώρο (οι άλλες δύο είναι οι τοιχογραφίες και οι φορητές εικόνες).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας ή των Θρησκευτικών για τη διδασκαλία της βυζαντινής τέχνης, στην οποία ανήκει η ζωγραφική. Η επεξεργασία του μαθήματος θα στηριχτεί στο εικονογραφικό υλικό σε συνδυασμό με μελέτη πηγών που θα αναφέρονται στη ζωγραφική ώστε να γίνει αντιληπτό στους μαθητές ότι η κύρια σημασία ενός χριστιανικού έργου τέχνης δεν είναι αισθητική αλλά διδακτική αφού η καλλιτεχνική έμφαση δίνεται στο εσωτερικό του ναού, στη θεματολογία της ζωγραφικής κ.ά. Οι μαθητές σε ομάδες στο εργαστήριο της πληροφορικής ή στην τάξη παρατηρούν το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αλλά και άλλο εικονογραφικό υλικό, το περιγράφουν και αναγνωρίζουν το συμβολισμό των εικόνων. Στόχος της δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της τεχνοτροπίας της βυζαντινής ζωγραφικής και αγιογραφίας. Επίσης, αν υπήρχε η δυνατότητα θα ήταν καλό να επισκεφτούν ιστορικές μονές ή ναούς της περιοχής τους και να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους.Στο Λύκειο, θα μπορούσε στη διδασκαλία της ζωγραφικής του βυζαντινού πολιτισμού, οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες να παρατηρήσουν εικονογραφικό υλικό από τοιχογραφίες, ψηφιδωτά (εδώ ο εκπαιδευτικός θα δείξει το παρόν μαθησιακό αντικείμενο) και φορητές εικόνες συνδέοντας όμως την εξέλιξη της ζωγραφικής με τις διάφορες περιόδους όπως την περίοδο της Εικονομαχίας, την εποχή της Μακεδονικής Δυναστείας – Μακεδονική Αναγέννηση και την Παλαιολόγεια περίοδο (περίοδο όπου δεν επιτρέπεται η κατασκευή ψηφιδωτών λόγω οικονομικής κρίσης) με στόχο να διαπιστώσουν βιωματικά ότι η αλλαγή στη ζωγραφική συνδέεται άμεσα με τους κανόνες της Εκκλησίας, αλλά και τις εξωτερικές επιδράσεις, όπως την πολιτική και οικονομική κατάσταση. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό λεύκωμα στο οποίο θα παρουσιάζεται η εξέλιξη της ζωγραφικής και αγιογραφίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > New Testament New TestamentNew Testament > The Life of Christ The Life of ChristThe Life of Christ
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical Art Ecclesiastical ArtEcclesiastical Art > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE