Αρχαια ερειπια διπλα σε καλυβες στις Πλαταιες
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο σχέδιο του Ιταλού ζωγράφου, Simone Pomardi, από το δίτομο οδοιπορικό του 1820 βλέπουμε αρχαία ερείπια στις Πλαταιές και δίπλα τους καλύβες και βοσκούς της εποχής του. Τέτοιες απεικονίσεις έλκυαν την περιέργεια ξένων περιηγητών (πολλές φορές και τυχοδιωκτών) να ανακαλύψουν το ένδοξο παρελθόν και τις αρχαιότητες πόλεων της Ελλάδας τις οποίες ο χρόνος έσβησε από το χάρτη σαν οδοστρωτήρας. Έτσι, ένας υποψιασμένος αρχαιογνώστης εκείνης της εποχής ήξερε ότι η νικηφόρα μάχη στις Πλαταιές το 479 π.Χ. είναι σημαντικότατη, γιατί εξάλειψε την περσική απειλή για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Επίσης, είχε διαβάσει για τον Πελοποννησιακό πόλεμο και σ’ αυτά τα ερείπια ίσως έψαχνε να βρει το διπλό τείχος που έχτισαν οι Σπαρτιάτες γύρω από την πόλη, για να λιμοκτονήσουν οι Πλαταιείς, που πάντα έτρεφαν φιλικά αισθήματα για τους Αθηναίους (Ίωνες). Σήμερα γνωρίζουμε για τους οχυρωματικούς περιβόλους της; (συνολικού σωζομένου μήκους 4,5 περίπου χιλιομέτρων-κυρίως από τον 5ο αι. π.Χ.- 5ο αι. μ.Χ. αλλά και λίγους πριν το 1200 π.Χ. !)

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Δείχνουμε στους μαθητές σύγχρονες εικόνες της πεδιάδας των Πλαταιών από τον Κιθαιρώνα, ώστε να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με το σχέδιο. Συνειδητοποιούν την επίδραση του χρόνου σε μία ένδοξη πόλη που στο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί "ιερή" (γιατί;) και σήμερα την ξέρουμε κυρίως για τα αγροτικά προϊόντα της ή για το αλεξίπτωτο πλαγιάς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE