View of Trebizond
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για έναν πίνακα που απεικονίζει μια άποψη από την Τραπεζούντα (Εύξεινος Πόντος). Περιέχεται σε συλλογή του Γάλλου αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Charles Félix Marie Texier, του 1864. Είναι χρήσιμος για την κατανόηση από τους μαθητές της οικονομικής ανάπτυξης των πόλεων του Πόντου, όπου ζούσε και δραστηριοποιούνταν μεγάλος αριθμός Ελλήνων, πριν τη Μικρασιατική καταστροφή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Δύναται να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, ειδικά στην περίπτωση που το αντικείμενο διδασκαλίας αφορά ενότητες σχετικές με τον Ποντιακό Ελληνισμό. Με σημείο αναφοράς τον συγκεκριμένο πίνακα οι μαθητές εκτιμούν και αντιλαμβάνονται τον πλούτο της περιοχής προ της μικρασιατικής καταστροφής και της βίαιης απομάκρυνσης του ελληνικού στοιχείου από την περιοχή. Ακόμη, δύναται να αξιοποιηθεί σε διαθεματικές προσεγγίσεις, σε συνδυασμό με το μάθημα της Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο, με απώτερο στόχο να αντιληφθούν οι μαθητές την αφετηρία της πορείας των Ποντίων προσφύγων του 1922 και τη δυσκολία της μετακίνησής τους προς την Ελλάδα. Με τα σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία και εφαρμογές, όπως Google Maps ή/και Google Earth οι μαθητές, με την καθοδήγηση και τις συμβουλές του εκπαιδευτικού, μπορούν να σχεδιάσουν πάνω στον χάρτη τη διαδρομή των προσφύγων του Πόντου, προκειμένου να συνειδητοποιήσουν ότι, εκτός από την οικονομική καταστροφή που υπέστησαν οι πολίτες των πόλεων αυτών, ταλαιπωρήθηκαν και κατά την επιστροφή τους στη μητροπολιτική Ελλάδα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/230
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to apply
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE