Αιγυπτιακο αναγλυφο απο την περιοχη των Πυραμιδων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σκίτσο αποτυπώνει μια ανάγλυφη παράσταση, καθώς και ιερογλυφικά, σκαλισμένα πάνω σε μάρμαρο που βρέθηκε κοντά στις Πυραμίδες της Γκίζας. Η παράσταση αποτελείται από τρεις μορφές: η μεσαία - κεντρική μορφή είναι ένας άντρας καθιστός, ο οποίος κρατά στα δυο του χέρια δύο αντικείμενα που είναι πιθανότατα σκήπτρα. Ο άντρας πλαισιώνεται από δύο όρθιες μορφές, οι οποίες κοιτούν προς το μέρος του. Η μορφή στα αριστερά του είναι γυναικεία και κρατά κάτι που επίσης μοιάζει με σκήπτρο, ενώ η μορφή στα δεξιά του εναι αντρική, που ανήκει πιθανόν σε άνθρωπο κατώτερης κοινωνικής τάξης, αν κρίνουμε από την ενδυμασία. Παρόλο που δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το ανάγλυφο (χρονολογία, ταυτότητα των προσώπων που απεικονίζονται), η εικόνα από μόνη της αρκεί για να υποστηρίξει τη διδασκαλία της αιγυπτιακής τέχνης και του πολιτισμού γενικότερα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί, υποβοηθούμενος από την εικόνα, να επισημάνει τα κύρια γνωρίσματα της τέχνης των αρχαίων Αιγυπτίων και να τα συνδέσει με τα γνωρίσματα του πολιτισμού τους, την κοινωνική και πολιτική τους οργάνωση και τη θρησκεία τους. Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη παράλληλα με την ιστορική αφήγηση γύρω από τον πολιτισμό των αρχαίων Αιγυπτίων. Ο διδάσκων μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών με μια ερώτηση που θα αφορά κάποιο διακριτό χαρακτηριστικό της αιγυπτιακής τέχνης (π.χ. γιατί πάντα οι μορφές παρουσιάζονται προφίλ) και από εκεί να πάρει αφορμή για να επισημάνει κάποια βασικά γνωρίσματα της σιγυπτιακής τέχνης: αυστηρότητα στις φόρμες, ενδιαφέρον όχι για την ομορφιά, αλλά για την πληρότητα, κάθε σημείο του σώματος προβάλλεται από την οπτική γωνία που μπορεί να φαίνεται πιο πλήρες. Στη συνέχεια, προτείνεται να εξηγήσει ότι η τέχνη εκφράζει μια κοσμοθεωρία: οι Αιγύπτιοι έκαναν τέχνη για την αιωνιότητα, για να συνοδεύσουν τους νεκρούς στον άλλο κόσμο, όχι για την τέρψη των ζωντανών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Tombs and funerary traditions Tombs and funerary traditionsTombs and funerary traditions
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE