Η ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΤΗΣ ΚΝΩΣΟΥ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο θρόνος της φωτογραφίας από το βιβλίο των Daniel BAUD-BOVY και Frédéric BOISSONNAS «Des Cyclades en Crète au gré du vent.» -Γενεύη 1919- βρίσκεται στην «αίθουσα του θρόνου» του ανακτόρου της Κνωσού στην Κρήτη. Σώθηκε ακέραιος στη θέση του! Είναι αλαβάστρινος. Δεξιά του παρατηρούμε ένα θρανίο (κάθισμα) και αριστερά του μια επιζωγραφισμένη τοιχογραφία (ζωγραφιά πάνω σε παλαιότερη ζωγραφιά) κρητομυκηναϊκής περιόδου, που απεικονίζει κρίνα της θάλασσας και αμμοθίνες. [Σε άλλες φωτογραφίες υπάρχουν και γρύπες, σύμβολα βασιλικής και θεϊκής εξουσίας]. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του είναι η ψηλή πλάτη, που κορυφώνεται με μια κυματοειδή απόληξη. Άραγε η αίθουσα του θρόνου είχε θρησκευτικό χαρακτήρα; Τι συμβολίζει ο διάκοσμός του; Ίσως χρησιμοποιούταν ως χώρος συγκεντρώσεων του Μίνωα και του ιερατείου, όπου και συζητούσαν περί δικαίου. Αν και ο πρώτος που ανέσκαψε την Κνωσό ήταν ένας Ηρακλειώτης έμπορος και αρχαιοδίφης, ο Μίνως Καλοκαιρινός, αυτός που «ανασυνέθεσε» τα ανάκτορα της Κνωσού ήταν ο Σέρ Άρθουρ Έβανς. Παρατηρήστε το έργο της αναστήλωσης «εν τη γενέσει» του!

EDUCATIONAL DESCRIPTION
ΙΣΤΟΡΙΑ : 1) Οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο την τυπολογία των θρόνων. Ανακαλύπτουν πόσο σημαντικός διαχρονικά είναι ο "θρόνος" από την Κνωσό μέχρι το "Game of Thrones". Ο θρόνος στο χρόνο και στο χώρο.( π.χ. ο θρόνος με επένδυση ελεφαντοστού από τη Σαλαμίνα της Κύπρου,ο "μοναδικός" μαρμάρινος θρόνος από τον "τάφο της Περσεφόνης" που αποδίδεται στη μητέρα του Φιλίππου Ευρυδίκη (Μ.Ανδρόνικος),του ιερέα του Ελευθερέως Διονύσου στο Θέατρο νότια της Ακρόπολης των Αθηνών, του Ελκομένου Χριστού στη Μονεμβασία,οι αρχιερατικοί θρόνοι, τα κτιστά σύνθρονα). 2) Συνειδητοποιούν πόσο δύσκολο είναι το έργο της αναστήλωσης αρχαίων μνημείων και κατά πόσο ένας αρχαιολόγος ,όπως ο Έβανς, μπορεί να επηρεάσει την "ορολογία" της Ιστορίας, αφού έχοντας αποκαλύψει ένα μεγάλο μέρος των θεμελίων ενός εκτεταμένου συμπλέγματος, το οποίο ο ίδιος προσδιόρισε ως Ανάκτορο της Κνωσού κέντρο του Μινωικού πολιτισμού όχι μόνο αποκάλυψε τα θαμμένα ερείπια αλλά και τα αναστήλωσε εν μέρει. Όμως, στην προσπάθεια της αναστήλωσης χρησιμοποίησε ξένα υλικά π.χ. τσιμέντο. Όπως είναι φυσικό, ασκήθηκε κριτική εναντίον του, αλλά με την προσπάθειά του ο Έβανς βοήθησε και βοηθά ακόμη και σήμερα τον μέσο επισκέπτη να "διαβάσει" τον αρχαιολογικό τόπο. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ : κατασκευή μακέτας


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE