Το παρόν σχέδιο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα την Τέχνη στην Κλασική Εποχή ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό. Ταυτόχρονα, μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για συζήτηση σχετικά με τη σημασία του έργου των ξένων περιηγητών που επισκέφθηκαν τη χώρα μας τον 18ο αιώνα. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι η εικόνα προέρχεται από το έργο των Βρετανών Revett και Stuart, οι οποίοι συνέλαβαν την ιδέα να καταγράψουν λεπτομερώς τις αρχαιότητες της Αθήνας. Οι Stuart και Revett έφθασαν στην Ελλάδα την άνοιξη του 1751 και εργάστηκαν κυρίως στην Αθήνα και στην περιοχή της Αττικής, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα και δυσκολίες. Ο Revett είχε αναλάβει τις μετρήσεις των μνημείων και ο Stuart τα σχέδιά τους, που όλα ολοκληρώθηκαν επί τόπου. Για τον τρόπο που εργάστηκαν, οι ίδιοι σημειώνουν στην εισαγωγή του έργου τους: «Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που προστέθηκε για να προσδώσει γραφικότητα, ακόμα και οι ανθρώπινες μορφές είναι εκ του φυσικού». Η παρουσίαση των μνημείων έχει την εξής δομή: αρχικά καταγράφονται λεπτομερείς επεξηγήσεις, στη συνέχεια παρουσιάζεται ένα χαρακτικό στο οποίο απεικονίζεται πανοραμική άποψη του μνημείου, και τέλος ακολουθούν όψεις, τομές, κατόψεις, ανόψεις και σχέδια με λεπτομέρειες των αρχιτεκτονικών του μελών. Λόγω της λεπτομερούς αυτής παρουσίασης των μνημείων, θεωρείται ότι η έκδοση εγκαινίασε τη νέα εποχή, κατά την οποία η γενική και φαντασιακή πολλές φορές απεικόνιση αρχαίων μνημείων αντικαθίσταται από τις λεπτομερείς καταμετρήσεις.