Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα, να την περιγράψουν και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο φωτογραφικό υλικό του ναού της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Ιταλίας. Επίσης, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) την ιστορία και τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ναού, β) το λόγο κατάταξης του στγκεκριμένου ναού στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς, γ) τα χαρακτηριστικά της αρχαϊκής αρχιτεκτονικής, δ) το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου ελληνικού ναού στην Ποσειδωνία της Ιταλίας, σε συνδυασμό με την παρουσία ελληνικών πόλεων-κρατών στις περιοχές της Σικελίας και Κάτω Ιταλίας, ε) την έρευνα και αιτιολόγηση της παρουσίας του ελληνικού στοιχείου σε διάφορες περιοχές γύρω από τη Μεσόγειο. Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής ερευνητικής δραστηριότητας οι μαθητές προτείνεται να μελετήσουν το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη "Ποσειδωνιάται" συνδυαστικά με το ιστορικό γεγονός του Β' ελληνικού Αποικισμού.